کاربراتور پژو 405 2000 – سرویس و تنظیم آن

كاربراتور پژو 405 GLX با حجم موتور 2000 سي سي برند سولکس 2 دهنه از نوع BX می باشد که اغلب مدل های نصب شده در ایران نوع 34 – 34 می باشد.

*دارای ساسات دستی ( كه نمونه ساسات اتوماتش هم در ايران موجود است)
* دارای هیتر برای گرم کردن هوای ورودی دریچه اول مي باشد
*  مخزن تخلیه بخارات بنزین ، به همراه شیر برقی مي باشد كه خروجي آن با شلنگ به محفظه هواكش متصل مي شود.
* دارای 2 آوانس خلايی ، یکی برای آدونس کردن دلکو ( موجود روی دهانه اول ) و یکی برای بالا بردن دور موتور زمان استفاده از کولر (موجود بر روی دهانه دوم)
* مجهز به ژیگلور ترکیبی سوخت و هوا برای هر دهانه بصورت مجزا ( هر دهانه 2 ژیگلور )
* 2 پیاله بنزین ( مخزن ورودی مشترک و با هم در ارتباط )
* دارای پمپ شتاب ( خلايی – مکانیکی ) و افشانه بنزین متصل به آن برای سوخت رسانی هرچه بهتر ( در حالت خاموش بودن ماشین هم به کمک اون میشه بنزین رو توی ورودی مونیفولد پمپ کرد )
*داراي فیلتر صافی بنزين كه داخل سرشلنگ ورودی بنزین به کاربراتور قراردارد

*داراي پیچ تنظیم هوا نسبت به سوخت است

*داراي ژيگلور برقي یا فشنگ برقی که مخصوص تنظيم سوخت در زمان در جا کار کردن موتور در دور آرام مي باشد.

سرویس کاربراتور پژو 2000

خب حالا با اجزای کاربراتور پژو 2000 آشنا شدید بریم که کاربراتور رو بازش کنیم برای سرویسش…

کاربراتور مهم ترین قطعه در سیستم سوخت رسانی پژو 2000 به شمار می رود. برای تنظیم میزان سوختی که باید در دورهای مختلف به موتور وارد شود از کاربراتور استفاده می شود، کاربراتور متناسب با دور موتور، سوخت را وارد منیفولد ورودی می کند و همیشه نسبت هوا به سوخت را نزدیک به نسبت استوکیومتری (۱۴٫۸ به ۱) نگه می دارد.موتور همیشه در یک دور ثابت کار نمی کند، زیرا به دورهای مختلفی برای عملکرد مناسب موتور در شرایط مختلف نیاز است. در دورهای مختلف موتور میزان ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز با همدیگر فرق دارند. برای تغییر در میزان هوای ورودی از یک دریچه استفاده می شود که به پدال گاز متصل شده است و کنترل می شود. به این قطعه، دریچه گاز می گویند که با کم و زیاد شدن فشار واردشده به پدال گاز باز و بسته می شود و در میزان هوای ورودی به موتور تغییر ایجاد می کند.

نسبت ترکیب هوا و سوخت در موتور خودروها حدودا ۱۴٫۸ به ۱ است. این میزان باید در دورهای مختلف موتور رعایت شود، زیرا با کم تر شدن این نسبت (مثلاً ۱۲ به ۱) مخلوط سوخت و هوا غنی و با زیاد شدن این نسبت مخلوط مورد نظر رقیق می شود که در هر دو حالت موتور عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهد. بنابراین یکی دیگر از پارامترهایی که باید در دورهای مختلف کنترل شود، میزان سوختی است که باید وارد سیلندر شود.

وظیفه اصلی کاربراتور پژو ۲۰۰۰ ، تهیه مخلوط هوا و سوخت با نسبت مشخص در شرایط مختلف و ایجاد مکش روی مجرای خروج سوخت است.

در کاربراتور پژو 2000 این کار توسط ونتوری که داخل بدنه کاربراتور قرار دارد، انجام می شود. پس از این که صفحه گاز باز شد، مکش هوا توسط سیلندر، انجام و به کاربراتور اعمال می شود. به علت کاهش مقطع عبور، سرعت هوا در هنگام عبور از ونتوری، افزایش و در مقابل فشار محفظه کاهش می یابد.

مکش ایجاد شده به طور قابل ملاحظه بیش تر از سایر مقاطع است. از این رو، اگر مجرای سوخت، به این قسمت متصل شود، سوخت، مکیده می شود و پس از مخلوط شدن با هوا به داخل سیلندر انتقال می یابد. محفظه گاز، ساسات، بدنه، قسمت راه انداز، پمپ شتاب  و ونتوری از جمله اجزای تشکیل دهنده یک کاربراتور است. ونتوری ها در دهنه اول و دوم کاربراتور قرار دارد. صفحه گاز در محفظه گاز و صفحه ساسات در محفظه ساسات است. قسمت راه انداز و پمپ شتاب دهنده نیز در کاربراتور پژو 2000 ، به منظور جبران برخی کاستی های کاربراتور، تعبیه شده است.

کاربراتور سولکس پژو 2000

اکنون برای سرویس کاربراتور باید ابتدا درب کاربراتور رو باز کنید بعد سيم گاز و ساسات سیم برق ژیگلورها و گرمکن پشت کاربراتور جدا کنید بعد 4 عدد پيچ هاي آلني اتصال کاربراتور از منیفولد هوا را باز مي كنيم و كاربراتور رو از منیفولد هوا جدا می کنیم

حالا پیچ های اتصال تنه بالا و پایین کاربراتور را باز می کنیم بعد از باز کردن و جدا شدن دو قسمت کاربراتور از تنه بالا پیم شناور را در میاوریم و شناور میزاریم كنار و واشر کاغذی وسط رو خارج می کنیم

حالا نوبت تنه پایین کاربراتور میرسه که با پیچ گوشتی دو تا سوزن بلند غلاف هوا رو باز می کنیم میزاریم داخل یه لیوان تینر با قدرت بالا مثل تينر 20000 که داخلشون اگه جرم و دوده گرفته باز شه یا میتونید از اسپری کاربراتور شور استفاده کنید.

بعدش نوبت باز کردن سوزن های مصرف میرسه که زیر سوزه های غلاف هوا هستن که باید با یه پیچ گوشتی بلند دوسو از اون سوراخی که سوزن غلاف هوا رو در آوردیم فرو می کنیم و با احتیاط ژیگلور ها رو باز می کنیم و با سرو ته کردن تنه کاربراتور سوزن های مصرف رو در میاریم و با نمونه جدید تعویض می کنیم

نکته!!هرگز فراموش نکنید که کدوم سوزنو از کدوم سوراخ غلاف در آوردید (سوزن غلاف هوا بلند که کلفتره بايد سمت باطري باشه و سوزن 122 زيرش بسته ميشه و سوزن غلاف هوا بلند که نازكتره سمت شاگرد بسته ميشه و ژيگلور 115 زيرش بسته ميشه )

سوزن مصرف يا ‍ژيگلور 115 -122
سوزن مصرف يا ‍ژيگلور 115 -122

بعدش نوبت به در آورن دوش بنزین دوش بنزین که با یه پیچ گوشتی دو سو از زیر یکی از لوله های باریکش فشار بدین تا از جاش در بیاد سپس ونتوری های دریچه اول و دوم میرسه که باید درشون بیارید بعدش باید درپوش پمپ شتاب که 4 تا پیچ داره و در پوش تلمبه سه گوش که 3 تا پیچ داره رو باز می کنیم

زمانی که همه لوازم کاربراتور رو باز کردین با تینر و فرچه همه جای کاربراتور بشورید که اثری از دوده و کثیفی نباشه و با اسپری انژکتور شور با فشار اسپری تمامی مجاری هوا و بنزین رو تمیز کنید.

حالا که همه قطعات رو تمیز کردین نوبت سرهم کردن کاربراتور میرسه، کاربراتور رو روبروی خود بزارید از سمت چپ که اهرم گاز وجود دارد باید ژیگلور شماره زیر 115 باشد این ژیگلور دوستان وظیفه پاشش سوخت در دور بالا (دریچه دوم رو داره) و ژیگلور سمت راست که مخصوص دریچه اول و یا داخل شهر و در جا کار کردن است که شماره ژیگلور آن باید 122 می باشد (سمت باطری میشه)

شاید براي اون دسته از افرادی که تازه میخوان کاربراتور ماشین خودشون رو تعمیر کنند و ندونند شماره ژیگلور کجا نوشته شده دوستان اگه چشمان قوی داشته باشید روی ژیگلور نوشته شده و توصیه می کنم بعد باز کردن کاربراتور دو عدد ژیگلور نو بخرید و فرق ژیگلور خراب با ژیگلور درست رو می دونید که چقد گشتاده که بنزین زیادی میپاشه و مصرف میره بالا. قیمت ژیگلور چیزی ناچیز هست حدود 35000 تومن هستش.

بعدش ونتوری ها رو باید برای دهنه اول و دوم جا بزنید سپس دوش بنزین رو جا بزنید حواستون باشه که روی دوشی یه اورینگ داره که اگه رورینگ خراب شده دور اورینگ یه مقدار نوار تفلون بپیچید

حالا نوبت بستن پمپ شتاب و تلمبه سه گوش میرسه  اگه پمپ شتاب تلمبه سه گوش خشک یا سوراخ شده بودن باید تعویض بشن نکته ای که باید در نظر داشته باشین اینه که فنر پشت پمپ شتاب رو یه مقدار بکشید که یه مقدار بازتر بشه چون به مرور زمان و در طول کارکرد فنرش جمع میشه نکته دیگه ای که باید در نظر داشته باشین اینه که چون تنه کاربراتور آلمینیومی هستش اگه زیاد از حد سفت کنید جای پیچ ها هرز میشه

بعدش میرسیم به تست کردن دوشی بنزین و  پمپ شتاب که امتحان کنیم ببینیم درست عمل میکنه و بنزین میپاشه؟ برای این کار کمی بنزین داخل پیاله های کاربراتور که شناور توش قرار می گیره بریزید و با دست اهرم گاز رو فشار میدیم به اصطلاح گاز میدیم اگر از دوشی بنزین به میزان یکسان و با قدرت بنزین رو پودر کرد و داخل دریچه ها بپاشه یعنی پمپ شتاب و دوش بنزین درست عمل می کنن و کارمون رو درست انجام دادیم وگرنه باید ابتدا پمپ شتاب 4 گوش رو چک کنید که سوراخ نباشه بعد در صورت سالم بودن پمپ شتاب باید بریم سراغ دوش بنزین رو درش بیارین و یکی تهیه کنید و هنگام جا زدن دورش یکم نوار تفلون ببندید که خدای نکرده در نیاد هنگام گاز دادن چون یکم فشار دارد و با یه چیز محکم جا بزنید و امتحان کنید که خوب کار می کند اگه خوب کار کرد.

دوش بنزين
دوش بنزين

حالا که تنه پایین رو کامل بستیم و امتحانش کردیم که درست عمل میکنه میرسیم به تنه بالای کاربراتور اول باید واشر کاغذی جدید برای وسط کاربرات رو جا بزنید (از واشر قبلی به هیچ وجه استفاده نکنید چون باعث میشه کاربراتور هوا بکشه) بعد شناور رو در محل خودش قرار بدین و پین شناور رو جا بزنید و تنظیمش کنید فاصله کف کاربراتور تا نوک شناور حدود 36 میلیمتر باید باشه شناور وقتی بنزین به حد کافی داخل پیاله های کاربراتور پر شد شناور بالا میاد و به سوزن فلوت فشار میاره و بنزین رو قطع می کند .

سوزن فلوت قطعه ای است داخل کاربراتور که مانع می شود ،بنزین بیش از اندازه وارد پیاله بنزین کاربراتور شود و در صورتی که بیش از اندازه بنزین وارد کاربراتور شود ،از هر قسمتی به سمت منیفولد هوا سرازیر می شود و حتی در بعضی از مواقع به سمت بیرون کاربراتور بنزین جاری می شود که می گویند کاربراتور فلوت کرده و باعث خفگی و دود کردن و در بیشتر مواقع خاموش شدن خودرو می شود و سوزن و یا شیری که مانع این فلوت می شود را به اسم سوزن فلوت نامگذاری کرده اند.
محل این سوزن در قسمت ورودی بنزین به پیاله بنزین کاربراتور می باشد و عملیات باز و بست این سوزن برای تعیین مقدار صحیح بنزین ورودی به کاربراتور را شناور انجام می دهد.

سوزن شناور يا سوزن فلوت
سوزن شناور يا سوزن فلوت

قبل بستن کاربراتور رو خودرو از تاب بر نداشتن سطح کف کاربراتور که رو منیفولد می نشیند مطمئن شويد در اینصورت بايد تاب كف كاربراتور را بر طرف کنيد.

حالا واشر وسط رو بر روی تنه بالا نصب کرده و شناور کاربراتور را در محل خود قرارداده و پیم شناور را جا بزنید و شناور رو تنظیم کنید . قبل از بستن تنه بالای کاربراتور به تنه پایین کاربراتور مقداری بنزین داخل پاله های کاربراتور برزید که ماشین راحت روشن شود سپس تنه بالا رو روی تنه پایین کاربراتور قرار بدین و پیچ هاشم خوب سفت کنید و سپس واشر کائوچویی رو بین دوتا واشر کاغذی نو کف قرار بدین و بعد روی منیفولد هوا بزارید و کاربراتور رو روی واشرها قرار دهید و 4 تا پیچ تنه کاربراتور را به منیفولد هوا بسته و بعد از آن سیم گاز و سیم ساسات و اتصالات برقی کاربراتور رو وصل کنید هرگز فراموش نکنید که در زمان بستن سیم ساسات بر روی کاربراتور اهرم ساسات روی داشبورد کاملا خوابیده باشه و دریچه ساسات روی کاربراتور باز باشه چون در غیر این صورت مصرف بالا می رود و ماشین اصلا درس کار نمی کند  .

شناور کاربراتور
شناور کاربراتور

حالا کاربراتور که بستیم برای اینکه ماشین رو بتونیم تنظیم کنیم یه مقدار پیچ گاز رو بیشتر کرده و پیچ هوا رو تنظیم هوا رو مقداری باز می کنیم بعد استارت میزنیم ماشین رو روشن کنید .

حالا روشن شد اگه ماشین در جا کار نمیکنه یعنی ‍ژيگلور برقی دور آرام درست کار نمی کنه  برای تست ژیگلور برقی دور آرام اول بازش کنید سپس سوسچ رو کامل بازکنید تا برق واردش بشه سپس بدنه ژیگلور رو بزنید به تنه کاربراتور اگه سالم باشه  نوك سوزن ژيگلور برقي باید تک تک صدا کنه و یه سوزن مانندی داره بره بیاد اگه کار کرد كه سالمه فقط بايد نوک سوزنه تميزش كنيد اگه كار نکرد یدونه نو  بخرید و اگر ثابت بود مدل رنو 5 با يه پيچ گوشتي دو سو باز بشه باید یکی بگیرین عوضش كنيد همچنين براي موارد اضطراري برخي افراد اقدام به بريدن سوزن داخل ژيگلور مي كنند .

ژيگلور برقي دور آرام
ژيگلور برقي دور آرام

اگر ماشين در حالت درجا روشن نمي مونه و خاموش ميشه و ايراد از ‍ژیگلور برقي هم نبود يعني مدار دور آرام كاربراتور رو خوب شستشو نشده است براي رفع اين ايراد بايد ابتدا يك نفر زمان استارت اهرم گاز رو مقداري فشار داده كه ماشين در حالت درجا خاموش نشود سپس شما ژيگلور برقي را باز كرده و بايد اسپري كاربرات شور را به مدت 20 تا 30 ثانيه داخل مجراي دور آرام اسپري كنيد تا مجاري مدار دور آرام تميز شود حواستان باشد كه زمان اسپري كردن ماشين رو به حاموش شدن مي رود كه با گاز دادن مانع از خاموش شدن ماشين شويد.

روش تشخیص هوا کشیدن کاربراتور به این صورته که ماشین رو روشن میکنی و با دست کمی دهانه کاربراتور را کیپ میکنی اگه سلوش رفت بالا که هوا میکشه و اگه اومد پایین که مشکلی نداره و باید مقدار هوای آنرا تنظیم کرد.

همچنين توجه كنيد كه کاربراتور پژو 2000 دو تا خروجی آوانس داره که یکی جلوی کاربراتوره که میخوره به شير برقي اتوماتیک کولر که سمت شاگرد جلو نزدیک چراغه و یکی هم پشت کاربراتوره که میخوره به وکیوم دلکو هر دو تارو هم چك کنید که هوا نکشد.

برای تنظیم کاربراتور نکات به نکات زیر دقت کنید

۱. موتور را روشن نمایید و با پیچ تنظیم ، دریچه گاز را آنقدر باز کنید تا موتور بخوبی کار کند .
۲. ساسات را در حالت گرم بودن ، کاملا بخوابونید تا غیر فعال شود.
۳. پیچ تنظیم سوخت دور آرام را کاملا ببندید تا دور موتور کاهش یابد . اگر با کم کردن سوخت به وسیله پیچ تنظیم سوخت دور آرام ، دور موتور افزایش یابد ، نشانه غنی بودن سوخت می باشد و اگر دور موتور افت کند  نشانه ضعیف بودن سوخت است .
۴. حال اگر دور موتور زیادتر از حد عادی است ، با پیچ تنظیم دور دریچه گاز را کمی ببندید تا دور موتور به اندازه دور توصیه شده حدود 900RPM تا 950 ، برسد .
۵. اگر نتوان با پیچ تنظیم سوخت دور آرام ، سوخت را تنظیم کرد ، باید کاربراتور مجدد را باز نموده ، مدارات دور آرام را شستشو داد و ژیگلور دور آرام را از نظر گرفتگی ، و يا سلامت ژيگلور برقي چك كنيد .

کاربراتور سولکس پژو 2000

حالا بايد بریم سراغ تنظیم هوا نسبت به سوخت كه منتها اليه پايين سمت چپ كاربراتور داخل يه حفره قراردارد و با یه پیچ گوشتی دو سو کوچک بايد تنظیم بشه ابتدا بايد پيچ تنظيم هوا كاربراتور رو ببنديد تا زماني كه ماشين رو به خاموش شدن ميره اگر همه چیز روبراه باشه يعني پيچ تنظيم هوا درست عمل كنه با بستن پیچ ماشين خاموش می شود سپس بايد پيچ رو در حالت باز كردن حدود يك دور بچرخانيد تا زماني كه موتور صاف و بدون لرزش بشه.

سوزن تنظيم هوا
سوزن تنظيم هوا

نكته :اگر نتوانستید پيچ تنظيم هوا رو باز یا بسته کنید شیار روی پیچ صاف شده کاربراتور رو باز کنید با فندک گازی داخل سوراخ رو گرم کنید تا اوررینگ رویپیچ خورد شود پیچ را خارج و با نمونه نو تعویض کنید

نكته :فلوت‌کردن در سیستم‌های کاربراتوری با عنوان شُره‌کردن یا همان ورود بیش از حد سوخت به محفظه احتراق است ، فلوت‌کردن باعث بروز مشکل در کارکرد خودرو می‌شود. فلوت‌کردن به معنای ورود بیش از حد بنزین به پیاله کاربراتور  و سر ریز شدن بنزین است و همچنین حضور بیش از حد استاندارد سوخت نسبت به هوا در محفظه احتراق است .

این عیب در کارکرد خودرو نیز اثر منفی می‌گذارد. به این معنی که می‌تواند باعث بالا رفتن گرمای بیش از حد در سیلندر شده و حتی به آب‌شدن پیستون نیز منجر شود. ضمن اینکه با خاموشی موتور خودرو، تا رفع‌شدن حالت فلوت از روشن‌شدن دوباره آن جلوگیری می‌کند.

در این حالت بهترین کار باز کردن هواکش و حتی درِ بالای کاربراتور به منظور سرعت بخشیدن به امر تبخیر سوخت زیادی است. این عیب همان طور که گفته شد می‌تواند در تنظیم نبودن شناور کاربراتور و یا سوزن فلوت موجود در محل ورودی سوخت باشد و هم می‌تواند ناشی از گاز دادن‌های بی مورد در زمان خاموشی خودرو، پاشش آن توسط پمپ شتاب به ونتوری کاربراتور و در نهایت حضور بیش از حد سوخت در منیفولد شود.

روشن شدن خودرو فلوت‌کرده، به سختی انجام می‌شود و در صورت روشن‌شدن، دود سیاه خروجی از اگزوز نشانه خوبی از تمام‌شدن و پایان این وضعیت است.

نكته : در مورد وکیوم كولر هنگام خاموش بودن کولر ، شیر برقی کولر بسته هست ، پس مثل این میمونه که مجرا رو بسته باشیم بنابراین مکشی هم نخواهیم داشت. هنگام روشن کردن کولر ، شیر برقی باز شده و ارتباط این مجرا رو با پمپ موجود رو کاربرات برقرار کرده و مکش بوجود اومده باعث کشیده شدن اهرم میشه و به طبع اون اهرم دریچه گاز هم مقداری کشیده میشه و مثل اینه که مقداری داریم گاز میدیم . برای تنظیم مقدارش هم ، از اون پیچی که روش هست میشه استفاده کرد ( بهتره که در حالت کولر روشن ، دور رو روی 1200 تا 1300 تنظیم کنین تا هم سرمای قابل قبول و هم مصرف معمولی در حالت درجا داشته باشین )

نکته: تنظیم نبودن اهرم و پیچ تنظیم دریچه گاز دهانه دوم موجب بالا رفتن مصرف ( در صورت باز بودن بیش از اندازه ) و یا کله کردن ماشین ( در صورت بسته بودن ) میشه
روش تنظیمش دریچه گاز دهنه دوم : پیچ دوم رو اونقدر باز کنید تا اتصالش از اهرم جدا بشه و دریچه دهانه دوم کاملا بسته بشه  حالا پیچ رو به اندازه ای سفت کنین که مماس به اهرم بشه توی این حین یه صدای ریز تقه ریزی میده که تنظیم شده تمام این کارها باید در حالت سرد انجام بشه خب با ماشین دور بزنید ، اگه مشکل دیگه ای مثل دلکو ، هوا و … نداشته باشین ، میتونید با برداشتن ناگهانی پا از روی پدال گاز ببینین ماشین کله میکنه یا نه ، اگه کله کرد ( با فرض درست بودن سایر موارد ) میتونید یک دور دیگه پیچ رو سفت کنید و اگه حس کردین مصرف بالا هست میتونین پیچ رو نیم دور شل کنین و به همین ترتیب بهترین حالت رو بهش برسید . در هر حال بیشتر از یک دور و نیم سفت نکنید که در این حالت دریچه دهانه دوم باز میمونه و مصرف بنزین بالا میره .

اگر این مطلب براتون مفید بوده برای شادی روح پدرم فاتحه و صلواتی بخوانید 

0%

User Rating: 4.22 ( 214 votes)

About مدیر

با تغییرات خطوط تولید شرکت ایران خودرو از سال 1381 تا به حال دیگر خودروی پژو۲۰۰۰ کاربراتوری از این شرکت به بازار عرضه نشده است . با توجه به اینکه در کم تر سایتی لوازم یدکی مصرفی و مطالبی در مورد این خودرو ارائه شده این سایت برای شما 2000 سواران ارائه شده است. 09333897229

Check Also

روغن ریزی زیر ماشین

علل روغن ریزی خودرو

موتور ماشین از قطعات متحرک زیادی تشکیل شده است که حرکت روان و بدون اصطحکاک این قطعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است کم شدن این روغن ها باعث اصطحکاک و ساییده شدن قطعات متحرک بر روی همدیگر به مرور زمان باعث گرم شدن، استهلاک و خرابی قطعات می شود

44 comments

  1. براتون بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

    • تشکر، خدا رفتگان شما را آمرزش دهد، بثایعم بقای عمر بازماندگان را از خداوند مسئلت دارم.

      • سلام اقا محسن مقالتون راجب کاربراتور خوندم خیلی روان و عالی بیان نمودین . خدا روح پدر گرامیتان را امرزش بده و انشالله هرگز غم نبینی

      • سلام اقا محسن وقتتون بخیر لطفا مطالب راجب تاب داشتن کف کاربراتور پژو ۲۰۰۰ و یا تشخیص تاب داشتنش مطالب میفرمایید؟؟ با سپاس فراوان 🙏🏻

    • سلام خسته نباشید ماشین من مثل ساعت کار میکرد . متاسفانه واشر زد و‌ سر سیلندر تعویض کردم . مکانیک تنظیمات کاربراتور بهم زدن . تا حدی تو تنظیم وارد هستم . اما الان هرچی تنظیم می کنم . ماشین خوب تنظیم نمیشه دورش بالاس و اگزوز پرت پرت می کنه و دود میده پیچ هوا انچنان خوب عمل نمیکنه . سوالی که دارم اینه که قسمت لوله وکیوم کولرم تو همین تعمیر شکسته . و من سر شلنگ رو با پیچ موقتی کور کردم و وکیوم‌ دیگه به کاربرات متصله . ایا همین امر باعث‌میشه کاربرات تنظیم نشه؟؟

      • پیش منیفولد کاربرات رو چک کن

      • شیلنگی ک ب منیفولد متصله رو چک کن اشتباه نزده باشه

        • سلام دوستان . اگه ژیگلور دور ارام عمل نکنه،٫و این امر باعث بشه که تا اخر سفتش کنی تا ماشین خاموش نشه ایراد کار از کجا ممکنه؟؟در ضمن ژیگلور هم سالم باشه . لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم.

        • سلام چجوری تشخیص بدم شلنگها اشتباه نیست؟

    • عالی بود
      خداوند پدر شما رورحمت کند
      استفاده کردم
      خیلی مفید بود .اجرشما با خدا

  2. همیشه در کارتون موفق باشید

  3. خیلی سایت خوبی دارد و از آن استفاده کردم.

  4. خیلی سایت خوبی دارید و از آن استفاده کردم.

  5. سلام ممنون از راهنمایی های لازم درباره کاربراتور بنده سراهی بنزین خودرو من بعد از اولین استارت تخلیه میشه واین امر باعث میشه که مجبور به استفاده از بنزین دستی هستم مشکل از چه قسمتی هست قطعه اگر لازم داره بفرمایید از طریق خودتان تهیه و رفع عیب نماییم ممنون

    • چند مورد هست كه بايد بررسي كنيد اول پمپ بنزين بعد شلنگ هايي كه به سه راهي وصل شده رو بررسي كنيد كه سر جاشون باشه و جابجا نباشه

  6. سلام خدا هرچی که دلت میخواد رو بهت بده چندماهه ماشین کاربراتش ایراد داره نه توی سایتی عین ادم توضیح میدن نه مکانیکا سردرمیارن .. کاربرات ساز هم میگه هفتصدهزار تومن بابت سرویس کاربرات.. از این بهتر دیگه نمیشد توضیح داد درباره باز کردن کاربرات
    تا ابد دعات میکنم

  7. سلام خدا روح پدرتون شاد کنه.خیلی عالی بود.اگر اسم قطعات رو با فلش روی عکس کاربرات مشخص می کردین عالی بود.علت اینکه پیاله کاربرات از شب تا صبح خالی میشود چیست؟

  8. ممنون بابت سایت خوبتون، خیلی خوبه که سایت تخصصی واسه پژو 2000 هست، یه قسمت معرفی مکانیک هم بزنید خیلی خوبه.
    من خیلی دنبال مکانیک خوب واسه 2000 گشتم تو تهران و کرج.
    ولی پیدا نکردم، اوه می‌شناسید ممنون میشم معرفی کنید

    • سلام.باتشکرازشما.پیچ تنظیم سوخت دورآرام دقیقا کجای کاربراتوره پژو۲۰۰۰هست.ودیگه اینکه یکماه هست که ماشین ۲۰۰۰ من هرازگاهی درجا ویا حین حرکت یهوخاموش میشه که بایه استارت یادرهمان حال حرکت بااستفاده ازدنده سبک روشنش میکنم.دلیلش چیه؟

      • سلام دوست عزیز ماشین خودم هم همینطوری بود بعد فهمیدم عیبش از مغزی سویچ بوده ماشین شما عیب برقی پیدا کرده

  9. حمید صادقی

    سلام و خسته نباشید، مدتیه که ماشین من یهو تو حرکت خاموش میشه، جوری که انکار برق شمعها قطع میشه! ولی وقتی که درب هواکش رو باز میکنم میبینم بنزین پر شده تو منیفول! قبلا چند ماه بعضی وقتا ماشین که داغ بود یکجا خاموش میکردم و کار کوتاهی داشتم و میخواستم دوباره راه بیوفتم روشن نمیشد، الان بغیر از همون ایراد تو حرکت هم خاموش میشه، صدبار تعمیرگاه بردم ولی متاسفانه عین ساعت کار کرده و گفتن مشکلی نیست ولی اگه نباشه چطور پس ماشین خاموش میشه، چندساعت پیش نرسیده به خونه خاموش شد، حدود یک ساعت ور رفتم نتونستم روشن کنم ول کردم اومدم خونه، نمیدونم چکار کنم واقعا.

  10. سلام
    هواکشیدن از لوله خلا ادونس دلکو دلیلش چیه و چجوری رفعش کنم؟

    • سلام
      اگه صفحه دیافراگم داخل آوانس دلکو سوراخ بشه آوانس دلکو عمل نمیکنه و هوا میکشه

    • عالی بود
      خداوند پدر شما رورحمت کند
      استفاده کردم
      خیلی مفید بود .اجرشما با خدا

  11. بسیار عالی و کامل بودش

  12. سلام تشکر بابت مطلب بسیار جامع و کاملی که ارائه کردید
    خدا پدر محترمتان را بیامرزد،انشااله

  13. بهنام سلیمانی

    خداپدرتاببامرزه فقط تهمیرکارهم معرفی میکردیدخوب بود درکرمان

  14. سلام من یک پژو دوهزار چهارصد پنج دارم که در زمانیکه روشنش می کنم با خیلی استارت زیاد باید روشن کنم بعد می خواهم خواموشش کنم سویچ خواموش می کنم و حتی سویچ هم در می یارم ولی ماشین خواموش نمی شود واگر بخاد خواموش شود چنان پس می زند که از داخل اگزوز صدای انفجاری عجیب بلند میشه و انبار خفکن اگزوز را پاره می کند نمی دانم مشکل از کجاست چون بردم پیش میکانیک گفت از دلکو است رفتم دلکو را کامل عوض کرد م ولی فایده نداشت دوبار گفتن از کهیل هست کهیل عوض کرد م ولی باز هم نشد لطفاً اگر راهی دارد کمکم کنید

    • سلام،این مشکل میتونه مال اتاق احتراق سرسیلند باشه ک جرم گرفته،ی کمپرس از سیلندا بگیر،این مشکل بعضی اوقات ک سرسیلند۱۸۰۰ برا ۲۰۰۰ مینداختیم پیش میومد،

  15. تشکر از سایت خوبتون و توضیحات کامل ارائه شده

  16. سلام
    ممکنه در خصوص اون قطعه مشکی رنگ کاربراتور که قیمت نگهدارنده سیم ساسات بسته شده توضیح بدید .
    تشکر

  17. سلام
    ممکنه در خصوص اون قطعه مشکی رنگ کاربراتور که قیمت نگهدارنده سیم ساسات بسته شده توضیح بدید . کاربراتور ماشین من نداره
    تشکر

  18. سلام.اول از همه رحمت خداوند بر همه رفتگان و پدر گرامیتان باد.استاد سوال من این هست که آیا سوزن مصرف بنزینشماره ۱۲۲ در کاربوراتور پژو ۲۰۰۰ در قسمت باطری و ۱۱۵ در سمت شاگرد بسته میشه درسته؟استاد من کاملا گیج شدم هر سایتی یه جور دیگه مینویسه.یه جایی هم دیدم درست برعکس گفته شما بود یعنی ۱۱۵ طرف باطری و ۱۲۲ طرف شاگرد.لطفا مرا راهنمایی کنید.
    سپاسگزارم.

  19. سلام ماشینم بعضی وقتا خیای بی دلیل گاز ک میدم بجایه ک گاز بخوره خالی میکنه باید حتما تخته گاز کنم تا گاز بخوره کلاچ هم ک میگیرم سریع خاموش میشه این مشکل هم خیلی المی و بی دلیل پیش میاد کلی اذیت میکنه و خودش درست میشه هرجا میبرم نمیتونه درستش کنه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  20. سلام وقت بخیر وخسته نباشید..

    خواستم بپرسم ازتون که سیمهایی که به ژیگلور برقی دور ارام و ژیگلور برقی تخلیه بخارات بنزین و گرمکن کاربراتور وصل میشن از کجا میان??برای من جابجا شدن.یه سیم از تدانس برق اومده…یدونه از یه رله اومده…کدوم ماله دور ارامه??

  21. مهدی چگنی

    بسیار عالی . خدا رحمت کنه پدرت را

  22. سلام وقتتون بخیر، پژو ۲۰۰۰ کاربرات که رادیاتور سالمه و ضدجوش داره چرا تو سربالایی آمپرش میره بالا؟تو حالت عادی هم که حرکت میکنه آمپر تا خط وسط رو با بالاست هر مکانیکی ی نظری داره و سردرنمیارن متاسفانه

    • رادیاتور جلوی فن( رادیات کولر) را تمیز کن با فشار اب چون پر گل و اشغال میشه و هوای فن را نمیزاره به رادیات اب موتور برسه. بین دو تا رادیاتم تمیز کن. برای بهتر تمیز کردن سپر جلو و جلو پنجره باید باز شه.

  23. سلام مقاله تان را خواندم عالی بود فقط یک پیشنهاد که اگر امکان داشت عملی بفرمائید و اون اینکه برای اشخاصی مثل بنده که از ماشین و قطعات اون هیچی نمی دونم یک فیلم از نحوه باز و بست و تنظیم کاربراتور تهیه می کردید.
    ممنون

  24. بده رادیاتور سیخ بزنن و ترمستات رو بازدید کن بازش کن توی اب جوش بنداز ببین کارمیکنه ببین وضعیت فن چطوره به موقع میزنه

  25. استاد اگه میشه جاهایی که اشاره میکند بافلش مشخص میکردید

  26. مرسی استاد،خدا بیامرزه پدر شما استاد عزیز رو،قسمت برقی دور آرام رو که باز میکنیم داخل قطعه ریزی وجود داره که موقع باز کردن بیوفته ومتوجه اش نشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!