كاربراتور پژو 405 GLX با حجم موتور 2000 سي سي برند سولکس 2 دهنه از نوع BX می باشد که اغلب مدل های نصب شده در ایران نوع 34 – 34 می باشد.
*دارای ساسات دستی ( كه نمونه ساسات اتوماتش هم در ايران موجود است)
* دارای هیتر برای گرم کردن هوای ورودی دریچه اول مي باشد
* مخزن تخلیه بخارات بنزین ، به همراه شیر برقی مي باشد كه خروجي آن با شلنگ به محفظه هواكش متصل مي شود.
* دارای 2 آوانس خلايی ، یکی برای آدونس کردن دلکو ( موجود روی دهانه اول ) و یکی برای بالا بردن دور موتور زمان استفاده از کولر (موجود بر روی دهانه دوم)
* مجهز به ژیگلور ترکیبی سوخت و هوا برای هر دهانه بصورت مجزا ( هر دهانه 2 ژیگلور )
* 2 پیاله بنزین ( مخزن ورودی مشترک و با هم در ارتباط )
* دارای پمپ شتاب ( خلايی – مکانیکی ) و افشانه بنزین متصل به آن برای سوخت رسانی هرچه بهتر ( در حالت خاموش بودن ماشین هم به کمک اون میشه بنزین رو توی ورودی مونیفولد پمپ کرد )
*داراي فیلتر صافی بنزين كه داخل سرشلنگ ورودی بنزین به کاربراتور قراردارد
*داراي پیچ تنظیم هوا نسبت به سوخت است
*داراي ژيگلور برقي یا فشنگ برقی که مخصوص تنظيم سوخت در زمان در جا کار کردن موتور در دور آرام مي باشد.
سرویس کاربراتور پژو 2000
خب حالا با اجزای کاربراتور پژو 2000 آشنا شدید بریم که کاربراتور رو بازش کنیم برای سرویسش…
کاربراتور مهم ترین قطعه در سیستم سوخت رسانی پژو 2000 به شمار می رود. برای تنظیم میزان سوختی که باید در دورهای مختلف به موتور وارد شود از کاربراتور استفاده می شود، کاربراتور متناسب با دور موتور، سوخت را وارد منیفولد ورودی می کند و همیشه نسبت هوا به سوخت را نزدیک به نسبت استوکیومتری (۱۴٫۸ به ۱) نگه می دارد.موتور همیشه در یک دور ثابت کار نمی کند، زیرا به دورهای مختلفی برای عملکرد مناسب موتور در شرایط مختلف نیاز است. در دورهای مختلف موتور میزان ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز با همدیگر فرق دارند. برای تغییر در میزان هوای ورودی از یک دریچه استفاده می شود که به پدال گاز متصل شده است و کنترل می شود. به این قطعه، دریچه گاز می گویند که با کم و زیاد شدن فشار واردشده به پدال گاز باز و بسته می شود و در میزان هوای ورودی به موتور تغییر ایجاد می کند.
نسبت ترکیب هوا و سوخت در موتور خودروها حدودا ۱۴٫۸ به ۱ است. این میزان باید در دورهای مختلف موتور رعایت شود، زیرا با کم تر شدن این نسبت (مثلاً ۱۲ به ۱) مخلوط سوخت و هوا غنی و با زیاد شدن این نسبت مخلوط مورد نظر رقیق می شود که در هر دو حالت موتور عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهد. بنابراین یکی دیگر از پارامترهایی که باید در دورهای مختلف کنترل شود، میزان سوختی است که باید وارد سیلندر شود.
وظیفه اصلی کاربراتور پژو ۲۰۰۰ ، تهیه مخلوط هوا و سوخت با نسبت مشخص در شرایط مختلف و ایجاد مکش روی مجرای خروج سوخت است.
در کاربراتور پژو 2000 این کار توسط ونتوری که داخل بدنه کاربراتور قرار دارد، انجام می شود. پس از این که صفحه گاز باز شد، مکش هوا توسط سیلندر، انجام و به کاربراتور اعمال می شود. به علت کاهش مقطع عبور، سرعت هوا در هنگام عبور از ونتوری، افزایش و در مقابل فشار محفظه کاهش می یابد.
مکش ایجاد شده به طور قابل ملاحظه بیش تر از سایر مقاطع است. از این رو، اگر مجرای سوخت، به این قسمت متصل شود، سوخت، مکیده می شود و پس از مخلوط شدن با هوا به داخل سیلندر انتقال می یابد. محفظه گاز، ساسات، بدنه، قسمت راه انداز، پمپ شتاب و ونتوری از جمله اجزای تشکیل دهنده یک کاربراتور است. ونتوری ها در دهنه اول و دوم کاربراتور قرار دارد. صفحه گاز در محفظه گاز و صفحه ساسات در محفظه ساسات است. قسمت راه انداز و پمپ شتاب دهنده نیز در کاربراتور پژو 2000 ، به منظور جبران برخی کاستی های کاربراتور، تعبیه شده است.
اکنون برای سرویس کاربراتور باید ابتدا درب کاربراتور رو باز کنید بعد سيم گاز و ساسات سیم برق ژیگلورها و گرمکن پشت کاربراتور جدا کنید بعد 4 عدد پيچ هاي آلني اتصال کاربراتور از منیفولد هوا را باز مي كنيم و كاربراتور رو از منیفولد هوا جدا می کنیم
حالا پیچ های اتصال تنه بالا و پایین کاربراتور را باز می کنیم بعد از باز کردن و جدا شدن دو قسمت کاربراتور از تنه بالا پیم شناور را در میاوریم و شناور میزاریم كنار و واشر کاغذی وسط رو خارج می کنیم
حالا نوبت تنه پایین کاربراتور میرسه که با پیچ گوشتی دو تا سوزن بلند غلاف هوا رو باز می کنیم میزاریم داخل یه لیوان تینر با قدرت بالا مثل تينر 20000 که داخلشون اگه جرم و دوده گرفته باز شه یا میتونید از اسپری کاربراتور شور استفاده کنید.
بعدش نوبت باز کردن سوزن های مصرف میرسه که زیر سوزه های غلاف هوا هستن که باید با یه پیچ گوشتی بلند دوسو از اون سوراخی که سوزن غلاف هوا رو در آوردیم فرو می کنیم و با احتیاط ژیگلور ها رو باز می کنیم و با سرو ته کردن تنه کاربراتور سوزن های مصرف رو در میاریم و با نمونه جدید تعویض می کنیم
نکته!!هرگز فراموش نکنید که کدوم سوزنو از کدوم سوراخ غلاف در آوردید (سوزن غلاف هوا بلند که کلفتره بايد سمت باطري باشه و سوزن 122 زيرش بسته ميشه و سوزن غلاف هوا بلند که نازكتره سمت شاگرد بسته ميشه و ژيگلور 115 زيرش بسته ميشه )
بعدش نوبت به در آورن دوش بنزین دوش بنزین که با یه پیچ گوشتی دو سو از زیر یکی از لوله های باریکش فشار بدین تا از جاش در بیاد سپس ونتوری های دریچه اول و دوم میرسه که باید درشون بیارید بعدش باید درپوش پمپ شتاب که 4 تا پیچ داره و در پوش تلمبه سه گوش که 3 تا پیچ داره رو باز می کنیم
زمانی که همه لوازم کاربراتور رو باز کردین با تینر و فرچه همه جای کاربراتور بشورید که اثری از دوده و کثیفی نباشه و با اسپری انژکتور شور با فشار اسپری تمامی مجاری هوا و بنزین رو تمیز کنید.
حالا که همه قطعات رو تمیز کردین نوبت سرهم کردن کاربراتور میرسه، کاربراتور رو روبروی خود بزارید از سمت چپ که اهرم گاز وجود دارد باید ژیگلور شماره زیر 115 باشد این ژیگلور دوستان وظیفه پاشش سوخت در دور بالا (دریچه دوم رو داره) و ژیگلور سمت راست که مخصوص دریچه اول و یا داخل شهر و در جا کار کردن است که شماره ژیگلور آن باید 122 می باشد (سمت باطری میشه)
شاید براي اون دسته از افرادی که تازه میخوان کاربراتور ماشین خودشون رو تعمیر کنند و ندونند شماره ژیگلور کجا نوشته شده دوستان اگه چشمان قوی داشته باشید روی ژیگلور نوشته شده و توصیه می کنم بعد باز کردن کاربراتور دو عدد ژیگلور نو بخرید و فرق ژیگلور خراب با ژیگلور درست رو می دونید که چقد گشتاده که بنزین زیادی میپاشه و مصرف میره بالا. قیمت ژیگلور چیزی ناچیز هست حدود 35000 تومن هستش.
بعدش ونتوری ها رو باید برای دهنه اول و دوم جا بزنید سپس دوش بنزین رو جا بزنید حواستون باشه که روی دوشی یه اورینگ داره که اگه رورینگ خراب شده دور اورینگ یه مقدار نوار تفلون بپیچید
حالا نوبت بستن پمپ شتاب و تلمبه سه گوش میرسه اگه پمپ شتاب تلمبه سه گوش خشک یا سوراخ شده بودن باید تعویض بشن نکته ای که باید در نظر داشته باشین اینه که فنر پشت پمپ شتاب رو یه مقدار بکشید که یه مقدار بازتر بشه چون به مرور زمان و در طول کارکرد فنرش جمع میشه نکته دیگه ای که باید در نظر داشته باشین اینه که چون تنه کاربراتور آلمینیومی هستش اگه زیاد از حد سفت کنید جای پیچ ها هرز میشه
بعدش میرسیم به تست کردن دوشی بنزین و پمپ شتاب که امتحان کنیم ببینیم درست عمل میکنه و بنزین میپاشه؟ برای این کار کمی بنزین داخل پیاله های کاربراتور که شناور توش قرار می گیره بریزید و با دست اهرم گاز رو فشار میدیم به اصطلاح گاز میدیم اگر از دوشی بنزین به میزان یکسان و با قدرت بنزین رو پودر کرد و داخل دریچه ها بپاشه یعنی پمپ شتاب و دوش بنزین درست عمل می کنن و کارمون رو درست انجام دادیم وگرنه باید ابتدا پمپ شتاب 4 گوش رو چک کنید که سوراخ نباشه بعد در صورت سالم بودن پمپ شتاب باید بریم سراغ دوش بنزین رو درش بیارین و یکی تهیه کنید و هنگام جا زدن دورش یکم نوار تفلون ببندید که خدای نکرده در نیاد هنگام گاز دادن چون یکم فشار دارد و با یه چیز محکم جا بزنید و امتحان کنید که خوب کار می کند اگه خوب کار کرد.
حالا که تنه پایین رو کامل بستیم و امتحانش کردیم که درست عمل میکنه میرسیم به تنه بالای کاربراتور اول باید واشر کاغذی جدید برای وسط کاربرات رو جا بزنید (از واشر قبلی به هیچ وجه استفاده نکنید چون باعث میشه کاربراتور هوا بکشه) بعد شناور رو در محل خودش قرار بدین و پین شناور رو جا بزنید و تنظیمش کنید فاصله کف کاربراتور تا نوک شناور حدود 36 میلیمتر باید باشه شناور وقتی بنزین به حد کافی داخل پیاله های کاربراتور پر شد شناور بالا میاد و به سوزن فلوت فشار میاره و بنزین رو قطع می کند .
سوزن فلوت قطعه ای است داخل کاربراتور که مانع می شود ،بنزین بیش از اندازه وارد پیاله بنزین کاربراتور شود و در صورتی که بیش از اندازه بنزین وارد کاربراتور شود ،از هر قسمتی به سمت منیفولد هوا سرازیر می شود و حتی در بعضی از مواقع به سمت بیرون کاربراتور بنزین جاری می شود که می گویند کاربراتور فلوت کرده و باعث خفگی و دود کردن و در بیشتر مواقع خاموش شدن خودرو می شود و سوزن و یا شیری که مانع این فلوت می شود را به اسم سوزن فلوت نامگذاری کرده اند.
محل این سوزن در قسمت ورودی بنزین به پیاله بنزین کاربراتور می باشد و عملیات باز و بست این سوزن برای تعیین مقدار صحیح بنزین ورودی به کاربراتور را شناور انجام می دهد.
قبل بستن کاربراتور رو خودرو از تاب بر نداشتن سطح کف کاربراتور که رو منیفولد می نشیند مطمئن شويد در اینصورت بايد تاب كف كاربراتور را بر طرف کنيد.
حالا واشر وسط رو بر روی تنه بالا نصب کرده و شناور کاربراتور را در محل خود قرارداده و پیم شناور را جا بزنید و شناور رو تنظیم کنید . قبل از بستن تنه بالای کاربراتور به تنه پایین کاربراتور مقداری بنزین داخل پاله های کاربراتور برزید که ماشین راحت روشن شود سپس تنه بالا رو روی تنه پایین کاربراتور قرار بدین و پیچ هاشم خوب سفت کنید و سپس واشر کائوچویی رو بین دوتا واشر کاغذی نو کف قرار بدین و بعد روی منیفولد هوا بزارید و کاربراتور رو روی واشرها قرار دهید و 4 تا پیچ تنه کاربراتور را به منیفولد هوا بسته و بعد از آن سیم گاز و سیم ساسات و اتصالات برقی کاربراتور رو وصل کنید هرگز فراموش نکنید که در زمان بستن سیم ساسات بر روی کاربراتور اهرم ساسات روی داشبورد کاملا خوابیده باشه و دریچه ساسات روی کاربراتور باز باشه چون در غیر این صورت مصرف بالا می رود و ماشین اصلا درس کار نمی کند .
حالا کاربراتور که بستیم برای اینکه ماشین رو بتونیم تنظیم کنیم یه مقدار پیچ گاز رو بیشتر کرده و پیچ هوا رو تنظیم هوا رو مقداری باز می کنیم بعد استارت میزنیم ماشین رو روشن کنید .
حالا روشن شد اگه ماشین در جا کار نمیکنه یعنی ژيگلور برقی دور آرام درست کار نمی کنه برای تست ژیگلور برقی دور آرام اول بازش کنید سپس سوسچ رو کامل بازکنید تا برق واردش بشه سپس بدنه ژیگلور رو بزنید به تنه کاربراتور اگه سالم باشه نوك سوزن ژيگلور برقي باید تک تک صدا کنه و یه سوزن مانندی داره بره بیاد اگه کار کرد كه سالمه فقط بايد نوک سوزنه تميزش كنيد اگه كار نکرد یدونه نو بخرید و اگر ثابت بود مدل رنو 5 با يه پيچ گوشتي دو سو باز بشه باید یکی بگیرین عوضش كنيد همچنين براي موارد اضطراري برخي افراد اقدام به بريدن سوزن داخل ژيگلور مي كنند .
اگر ماشين در حالت درجا روشن نمي مونه و خاموش ميشه و ايراد از ژیگلور برقي هم نبود يعني مدار دور آرام كاربراتور رو خوب شستشو نشده است براي رفع اين ايراد بايد ابتدا يك نفر زمان استارت اهرم گاز رو مقداري فشار داده كه ماشين در حالت درجا خاموش نشود سپس شما ژيگلور برقي را باز كرده و بايد اسپري كاربرات شور را به مدت 20 تا 30 ثانيه داخل مجراي دور آرام اسپري كنيد تا مجاري مدار دور آرام تميز شود حواستان باشد كه زمان اسپري كردن ماشين رو به حاموش شدن مي رود كه با گاز دادن مانع از خاموش شدن ماشين شويد.
روش تشخیص هوا کشیدن کاربراتور به این صورته که ماشین رو روشن میکنی و با دست کمی دهانه کاربراتور را کیپ میکنی اگه سلوش رفت بالا که هوا میکشه و اگه اومد پایین که مشکلی نداره و باید مقدار هوای آنرا تنظیم کرد.
همچنين توجه كنيد كه کاربراتور پژو 2000 دو تا خروجی آوانس داره که یکی جلوی کاربراتوره که میخوره به شير برقي اتوماتیک کولر که سمت شاگرد جلو نزدیک چراغه و یکی هم پشت کاربراتوره که میخوره به وکیوم دلکو هر دو تارو هم چك کنید که هوا نکشد.
برای تنظیم کاربراتور نکات به نکات زیر دقت کنید
۱. موتور را روشن نمایید و با پیچ تنظیم ، دریچه گاز را آنقدر باز کنید تا موتور بخوبی کار کند .
۲. ساسات را در حالت گرم بودن ، کاملا بخوابونید تا غیر فعال شود.
۳. پیچ تنظیم سوخت دور آرام را کاملا ببندید تا دور موتور کاهش یابد . اگر با کم کردن سوخت به وسیله پیچ تنظیم سوخت دور آرام ، دور موتور افزایش یابد ، نشانه غنی بودن سوخت می باشد و اگر دور موتور افت کند نشانه ضعیف بودن سوخت است .
۴. حال اگر دور موتور زیادتر از حد عادی است ، با پیچ تنظیم دور دریچه گاز را کمی ببندید تا دور موتور به اندازه دور توصیه شده حدود 900RPM تا 950 ، برسد .
۵. اگر نتوان با پیچ تنظیم سوخت دور آرام ، سوخت را تنظیم کرد ، باید کاربراتور مجدد را باز نموده ، مدارات دور آرام را شستشو داد و ژیگلور دور آرام را از نظر گرفتگی ، و يا سلامت ژيگلور برقي چك كنيد .
حالا بايد بریم سراغ تنظیم هوا نسبت به سوخت كه منتها اليه پايين سمت چپ كاربراتور داخل يه حفره قراردارد و با یه پیچ گوشتی دو سو کوچک بايد تنظیم بشه ابتدا بايد پيچ تنظيم هوا كاربراتور رو ببنديد تا زماني كه ماشين رو به خاموش شدن ميره اگر همه چیز روبراه باشه يعني پيچ تنظيم هوا درست عمل كنه با بستن پیچ ماشين خاموش می شود سپس بايد پيچ رو در حالت باز كردن حدود يك دور بچرخانيد تا زماني كه موتور صاف و بدون لرزش بشه.
نكته :اگر نتوانستید پيچ تنظيم هوا رو باز یا بسته کنید شیار روی پیچ صاف شده کاربراتور رو باز کنید با فندک گازی داخل سوراخ رو گرم کنید تا اوررینگ رویپیچ خورد شود پیچ را خارج و با نمونه نو تعویض کنید
نكته :فلوتکردن در سیستمهای کاربراتوری با عنوان شُرهکردن یا همان ورود بیش از حد سوخت به محفظه احتراق است ، فلوتکردن باعث بروز مشکل در کارکرد خودرو میشود. فلوتکردن به معنای ورود بیش از حد بنزین به پیاله کاربراتور و سر ریز شدن بنزین است و همچنین حضور بیش از حد استاندارد سوخت نسبت به هوا در محفظه احتراق است .
این عیب در کارکرد خودرو نیز اثر منفی میگذارد. به این معنی که میتواند باعث بالا رفتن گرمای بیش از حد در سیلندر شده و حتی به آبشدن پیستون نیز منجر شود. ضمن اینکه با خاموشی موتور خودرو، تا رفعشدن حالت فلوت از روشنشدن دوباره آن جلوگیری میکند.
در این حالت بهترین کار باز کردن هواکش و حتی درِ بالای کاربراتور به منظور سرعت بخشیدن به امر تبخیر سوخت زیادی است. این عیب همان طور که گفته شد میتواند در تنظیم نبودن شناور کاربراتور و یا سوزن فلوت موجود در محل ورودی سوخت باشد و هم میتواند ناشی از گاز دادنهای بی مورد در زمان خاموشی خودرو، پاشش آن توسط پمپ شتاب به ونتوری کاربراتور و در نهایت حضور بیش از حد سوخت در منیفولد شود.
روشن شدن خودرو فلوتکرده، به سختی انجام میشود و در صورت روشنشدن، دود سیاه خروجی از اگزوز نشانه خوبی از تمامشدن و پایان این وضعیت است.
نكته : در مورد وکیوم كولر هنگام خاموش بودن کولر ، شیر برقی کولر بسته هست ، پس مثل این میمونه که مجرا رو بسته باشیم بنابراین مکشی هم نخواهیم داشت. هنگام روشن کردن کولر ، شیر برقی باز شده و ارتباط این مجرا رو با پمپ موجود رو کاربرات برقرار کرده و مکش بوجود اومده باعث کشیده شدن اهرم میشه و به طبع اون اهرم دریچه گاز هم مقداری کشیده میشه و مثل اینه که مقداری داریم گاز میدیم . برای تنظیم مقدارش هم ، از اون پیچی که روش هست میشه استفاده کرد ( بهتره که در حالت کولر روشن ، دور رو روی 1200 تا 1300 تنظیم کنین تا هم سرمای قابل قبول و هم مصرف معمولی در حالت درجا داشته باشین )
نکته: تنظیم نبودن اهرم و پیچ تنظیم دریچه گاز دهانه دوم موجب بالا رفتن مصرف ( در صورت باز بودن بیش از اندازه ) و یا کله کردن ماشین ( در صورت بسته بودن ) میشه
روش تنظیمش دریچه گاز دهنه دوم : پیچ دوم رو اونقدر باز کنید تا اتصالش از اهرم جدا بشه و دریچه دهانه دوم کاملا بسته بشه حالا پیچ رو به اندازه ای سفت کنین که مماس به اهرم بشه توی این حین یه صدای ریز تقه ریزی میده که تنظیم شده تمام این کارها باید در حالت سرد انجام بشه خب با ماشین دور بزنید ، اگه مشکل دیگه ای مثل دلکو ، هوا و … نداشته باشین ، میتونید با برداشتن ناگهانی پا از روی پدال گاز ببینین ماشین کله میکنه یا نه ، اگه کله کرد ( با فرض درست بودن سایر موارد ) میتونید یک دور دیگه پیچ رو سفت کنید و اگه حس کردین مصرف بالا هست میتونین پیچ رو نیم دور شل کنین و به همین ترتیب بهترین حالت رو بهش برسید . در هر حال بیشتر از یک دور و نیم سفت نکنید که در این حالت دریچه دهانه دوم باز میمونه و مصرف بنزین بالا میره .
براتون بهترینها را آرزو میکنم.
تشکر، خدا رفتگان شما را آمرزش دهد، بثایعم بقای عمر بازماندگان را از خداوند مسئلت دارم.
سلام اقا محسن مقالتون راجب کاربراتور خوندم خیلی روان و عالی بیان نمودین . خدا روح پدر گرامیتان را امرزش بده و انشالله هرگز غم نبینی
سلام اقا محسن وقتتون بخیر لطفا مطالب راجب تاب داشتن کف کاربراتور پژو ۲۰۰۰ و یا تشخیص تاب داشتنش مطالب میفرمایید؟؟ با سپاس فراوان 🙏🏻
خدا پدرتونو بیامرزه
سلام خسته نباشید ماشین من مثل ساعت کار میکرد . متاسفانه واشر زد و سر سیلندر تعویض کردم . مکانیک تنظیمات کاربراتور بهم زدن . تا حدی تو تنظیم وارد هستم . اما الان هرچی تنظیم می کنم . ماشین خوب تنظیم نمیشه دورش بالاس و اگزوز پرت پرت می کنه و دود میده پیچ هوا انچنان خوب عمل نمیکنه . سوالی که دارم اینه که قسمت لوله وکیوم کولرم تو همین تعمیر شکسته . و من سر شلنگ رو با پیچ موقتی کور کردم و وکیوم دیگه به کاربرات متصله . ایا همین امر باعثمیشه کاربرات تنظیم نشه؟؟
پیش منیفولد کاربرات رو چک کن
شیلنگی ک ب منیفولد متصله رو چک کن اشتباه نزده باشه
سلام دوستان . اگه ژیگلور دور ارام عمل نکنه،٫و این امر باعث بشه که تا اخر سفتش کنی تا ماشین خاموش نشه ایراد کار از کجا ممکنه؟؟در ضمن ژیگلور هم سالم باشه . لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم.
سلام چجوری تشخیص بدم شلنگها اشتباه نیست؟
سلام داداش منم بعد تعمیر موتور سرم اومده بود اون که میگی پرت پرت میکنه اگزوز صاف نیست دلکو رو یه بار رو به طرفی بیر که ماشین خواموش بشه بعد یکم بیار جلو استار بزن بیا دلکو رو به جهتی که برگردونی خواموش شد جهت مخالفش برش گردون یکی هم پیش اگزوز باشه بیینه که پرت پرت نمیکنه و صاف کار میکنه همونجا مهره هاشو کیب کن بعد برو سراغ پیچ هوا اینای کاربراتور اگه هم میخای اگه عشق ۲۰۰۰ داری یه دفعه انژکتورش کن راحت شی الان الان ۱۴۰۱ هستیم فک کنم 😂 وسطای اذر ماه وسایلشو میگه برو چیا بخر حدودن منیفولد xum بندازی روش دریچه گاز زانتیا بندازی ایسیو اینا با سیم کشی در میاد۱۰ تومن دستمزد هم ۵ تومن میگیرن اشنا دارم من خودم ماشینمو دادم انژکتور کردن قدرتش هم اصلان نه افت کرده بلکه بهتر هم شده من تا ۲۱۰ تا یا کیلومتر elx عقربه هارو رد میکرد با کسلومتر دیجیتالی سرعتو گرفتم ۲۱۰ تخ میرفت مونده به موتور ماشینت سر حال باشه یا نه ولی بهتره انژکتور کنی چون ما ها عشق ۲۰۰۰ داریم وسایل مشکل فنیشو هم مکانیک نیست خوب نیگا کنه هم وسایل سخت دیدا میشه بشه هم گرون شماره طرفی که انژکتور میکنه رو میزارم حتمن زنگ بزنید حرف بزنین۰۹۳۹۵۷۹۹۶۵۰اقای عبادی هست مشتیه خیلی راه میاد با ادم کارشم یک یک هست تبلیغ نیست فقد بعضیا دونبال میگردن که انژکتور کنن استای ماهر پیدا نمیشه که با سر سیلند فابریک ۲۰۰۰ جمع کنه بخاطر سنسور های انژکتور بدون هیچ خطایی تو ایسیو ماشینو جمع میکنه حتمن زنگ بزنین
داداش الان فقط ایسیو تنهاشو نمیدن ۱۰ تومن
اقا من موتور ان اس
آقا من داداش
ها ماشین
GLX 405
من
سلام وقت بخیر
ماشینم خوب کار نمیکنه و لرزش مونور داره و دود سیاه از اگزوز بیرون میده و سوخت ماشین زیاد شده
سلام
برای من هم این اتفاق افتاد اورینگ پیچ هوا خراب شده بود و هرچی تنظیم می کردم جواب نمیداد
سلام پیچ تنظیم دهنه دوم کاربراتور را باز کنید تنظیم میشه
عالی بود
خداوند پدر شما رورحمت کند
استفاده کردم
خیلی مفید بود .اجرشما با خدا
سلام ببخشید ماشین من خاموش شده بنزین ب سراهی نمیاد شلگن مکش بنزین باز کردم قبلا فوت کردم بهش سفت بود ولی الان سفت نیست تموم شیلگن هارو برسی کردم نشتی نداشت همچنان فوت میکنم تو شلنگ مکش پمپ بنزین فوت راحت رد میشه ممنون میشم راهنمایی کنید
همیشه در کارتون موفق باشید
آقا سلام خسته نباشد. من یه دوهزار مدل 80دارم صبحها بدون دردسر روشن میشه ولی بعد از نیم یا یک ساعت رانندگی ماشین خاموش میشه وقتی ساساتو میکشم و کاپوتو میزنم بالا دریچه اربراتو برمیدارم خوب میشه دوباره بعد از نیم ساعت رانندگی دوباره اینجوری میشه. اقای مدیر یا هرکسی میدونه مشکل ماشین چیه لطفا راهنمایم کنید ممنون
شناور کاربراتتو عوض کن بنزین وقتی زیاد بره تو پیاله اینطور میشه
خیلی سایت خوبی دارد و از آن استفاده کردم.
خیلی سایت خوبی دارید و از آن استفاده کردم.
سلام ممنون از راهنمایی های لازم درباره کاربراتور بنده سراهی بنزین خودرو من بعد از اولین استارت تخلیه میشه واین امر باعث میشه که مجبور به استفاده از بنزین دستی هستم مشکل از چه قسمتی هست قطعه اگر لازم داره بفرمایید از طریق خودتان تهیه و رفع عیب نماییم ممنون
چند مورد هست كه بايد بررسي كنيد اول پمپ بنزين بعد شلنگ هايي كه به سه راهي وصل شده رو بررسي كنيد كه سر جاشون باشه و جابجا نباشه
سلام خدا هرچی که دلت میخواد رو بهت بده چندماهه ماشین کاربراتش ایراد داره نه توی سایتی عین ادم توضیح میدن نه مکانیکا سردرمیارن .. کاربرات ساز هم میگه هفتصدهزار تومن بابت سرویس کاربرات.. از این بهتر دیگه نمیشد توضیح داد درباره باز کردن کاربرات
تا ابد دعات میکنم
با سلام برا تعمیر کابراتور بهتره پیش کاربراتور ساز منصف برید یکی هست باسم ماشینچی تو خیابان طوس فکر کنم قصرالدشت سمت راست ادم وارد ومنصفیه موفق باشید
این اقای ماشینچی یه ادم بی حوصله بی انصاف و گرون بازیه.
مثلا این اقا خودشم رییس صنفه.
سلام خدا روح پدرتون شاد کنه.خیلی عالی بود.اگر اسم قطعات رو با فلش روی عکس کاربرات مشخص می کردین عالی بود.علت اینکه پیاله کاربرات از شب تا صبح خالی میشود چیست؟
سلام
میتونه شناور تنظیم نباشه و حجم بنزینی که تو کاربراتور میمونه کم باشه و بنزینش زود بپره
سلام خدا رحمتش کنه روحش شاد یادش گرامی واقعا مطالبتون خیلی خوب بود
سلام
علتش برگشت بنزین به باک هست از طریق سه راه بنزین
ممنون بابت سایت خوبتون، خیلی خوبه که سایت تخصصی واسه پژو 2000 هست، یه قسمت معرفی مکانیک هم بزنید خیلی خوبه.
من خیلی دنبال مکانیک خوب واسه 2000 گشتم تو تهران و کرج.
ولی پیدا نکردم، اوه میشناسید ممنون میشم معرفی کنید
سلام.باتشکرازشما.پیچ تنظیم سوخت دورآرام دقیقا کجای کاربراتوره پژو۲۰۰۰هست.ودیگه اینکه یکماه هست که ماشین ۲۰۰۰ من هرازگاهی درجا ویا حین حرکت یهوخاموش میشه که بایه استارت یادرهمان حال حرکت بااستفاده ازدنده سبک روشنش میکنم.دلیلش چیه؟
سلام دوست عزیز ماشین خودم هم همینطوری بود بعد فهمیدم عیبش از مغزی سویچ بوده ماشین شما عیب برقی پیدا کرده
سلام و خسته نباشید، مدتیه که ماشین من یهو تو حرکت خاموش میشه، جوری که انکار برق شمعها قطع میشه! ولی وقتی که درب هواکش رو باز میکنم میبینم بنزین پر شده تو منیفول! قبلا چند ماه بعضی وقتا ماشین که داغ بود یکجا خاموش میکردم و کار کوتاهی داشتم و میخواستم دوباره راه بیوفتم روشن نمیشد، الان بغیر از همون ایراد تو حرکت هم خاموش میشه، صدبار تعمیرگاه بردم ولی متاسفانه عین ساعت کار کرده و گفتن مشکلی نیست ولی اگه نباشه چطور پس ماشین خاموش میشه، چندساعت پیش نرسیده به خونه خاموش شد، حدود یک ساعت ور رفتم نتونستم روشن کنم ول کردم اومدم خونه، نمیدونم چکار کنم واقعا.
ماشین من هم همینطور شد.مگنت رو عوض کردم عالی شد. شما هم همین کارو بکنید
برادر گلم.. یا فیش مربوط به کویل مشکل داره… یا کانکتور خوده کویل آب شده از داخل.. من کویل رو باز کردم قسمت فیش رو بریدم دیدم یکی پایه های فیش بر آثر گرما جدا شده بود. درستش کردم. مث ساعت کارکرد
حدود دوماه ماشین خاموش میشد. ولش میکردم یکی دوساعت. موتور که سرد میشد استارت میزدم روشن میشد. ماشین که گرم میشد خاموش میشد…فیش دلکو رو ببین.. اگر میتونی درستش کنی بازش کن و کاری که گفتم رو انجام بده. کانکتورش 4فیش هست…داخل کویل هم 4فیشه..من 4تا سیم رو دوتا یکی کردم..کانکتوری که از سمت دلکو میاد به سمت کویل رو هم بریدم و دوتا یکی کردم. ازسمت کویل دوتاسیم لحیم کردم و وصلش کردم
سلام
هواکشیدن از لوله خلا ادونس دلکو دلیلش چیه و چجوری رفعش کنم؟
سلام
اگه صفحه دیافراگم داخل آوانس دلکو سوراخ بشه آوانس دلکو عمل نمیکنه و هوا میکشه
سلام وقتبخیر. لطفا راجب تعویض پمپ شتاب هم مطلب بزارید . بنده در جابه جایی فنر مخلوطی شک دارم دقیقا از کدوم سمت فنر جا میخوره ممنونم از شما
عالی بود
خداوند پدر شما رورحمت کند
استفاده کردم
خیلی مفید بود .اجرشما با خدا
بسیار عالی و کامل بودش
سلام تشکر بابت مطلب بسیار جامع و کاملی که ارائه کردید
خدا پدر محترمتان را بیامرزد،انشااله
خداپدرتاببامرزه فقط تهمیرکارهم معرفی میکردیدخوب بود درکرمان
سلام من یک پژو دوهزار چهارصد پنج دارم که در زمانیکه روشنش می کنم با خیلی استارت زیاد باید روشن کنم بعد می خواهم خواموشش کنم سویچ خواموش می کنم و حتی سویچ هم در می یارم ولی ماشین خواموش نمی شود واگر بخاد خواموش شود چنان پس می زند که از داخل اگزوز صدای انفجاری عجیب بلند میشه و انبار خفکن اگزوز را پاره می کند نمی دانم مشکل از کجاست چون بردم پیش میکانیک گفت از دلکو است رفتم دلکو را کامل عوض کرد م ولی فایده نداشت دوبار گفتن از کهیل هست کهیل عوض کرد م ولی باز هم نشد لطفاً اگر راهی دارد کمکم کنید
سلام،این مشکل میتونه مال اتاق احتراق سرسیلند باشه ک جرم گرفته،ی کمپرس از سیلندا بگیر،این مشکل بعضی اوقات ک سرسیلند۱۸۰۰ برا ۲۰۰۰ مینداختیم پیش میومد،
سلام دوست عزیز ظاهرا سیم کشی های قسمت سوئیچ بهم ریخته این انفجاری که گفتی از برق ماشینه سیم سوکت کوئل حتما چک کن ، سیم که به دلکومگنت وصل میشه رو هم چک کن باید ببری پیش کسی که برق ماشین دستش باشه و الکی ایرادای دیگه رو دستت نذاره
تشکر از سایت خوبتون و توضیحات کامل ارائه شده
سلام
ممکنه در خصوص اون قطعه مشکی رنگ کاربراتور که قیمت نگهدارنده سیم ساسات بسته شده توضیح بدید .
تشکر
سلام
ممکنه در خصوص اون قطعه مشکی رنگ کاربراتور که قیمت نگهدارنده سیم ساسات بسته شده توضیح بدید . کاربراتور ماشین من نداره
تشکر
سلام.اول از همه رحمت خداوند بر همه رفتگان و پدر گرامیتان باد.استاد سوال من این هست که آیا سوزن مصرف بنزینشماره ۱۲۲ در کاربوراتور پژو ۲۰۰۰ در قسمت باطری و ۱۱۵ در سمت شاگرد بسته میشه درسته؟استاد من کاملا گیج شدم هر سایتی یه جور دیگه مینویسه.یه جایی هم دیدم درست برعکس گفته شما بود یعنی ۱۱۵ طرف باطری و ۱۲۲ طرف شاگرد.لطفا مرا راهنمایی کنید.
سپاسگزارم.
منم همین سوالو دارم استاد میشه جواب بدین
سلام ماشینم بعضی وقتا خیای بی دلیل گاز ک میدم بجایه ک گاز بخوره خالی میکنه باید حتما تخته گاز کنم تا گاز بخوره کلاچ هم ک میگیرم سریع خاموش میشه این مشکل هم خیلی المی و بی دلیل پیش میاد کلی اذیت میکنه و خودش درست میشه هرجا میبرم نمیتونه درستش کنه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
سلام منم همین مشکلو دارم شما تونستین درستش کنید من باید چکار کنم خیلی اذیت میکنه برا من وقتی ی مدت درجا کار میکنه اینطوری میشه
سلام وقت بخیر وخسته نباشید..
خواستم بپرسم ازتون که سیمهایی که به ژیگلور برقی دور ارام و ژیگلور برقی تخلیه بخارات بنزین و گرمکن کاربراتور وصل میشن از کجا میان??برای من جابجا شدن.یه سیم از تدانس برق اومده…یدونه از یه رله اومده…کدوم ماله دور ارامه??
بسیار عالی . خدا رحمت کنه پدرت را
سلام وقتتون بخیر، پژو ۲۰۰۰ کاربرات که رادیاتور سالمه و ضدجوش داره چرا تو سربالایی آمپرش میره بالا؟تو حالت عادی هم که حرکت میکنه آمپر تا خط وسط رو با بالاست هر مکانیکی ی نظری داره و سردرنمیارن متاسفانه
رادیاتور جلوی فن( رادیات کولر) را تمیز کن با فشار اب چون پر گل و اشغال میشه و هوای فن را نمیزاره به رادیات اب موتور برسه. بین دو تا رادیاتم تمیز کن. برای بهتر تمیز کردن سپر جلو و جلو پنجره باید باز شه.
سلام مقاله تان را خواندم عالی بود فقط یک پیشنهاد که اگر امکان داشت عملی بفرمائید و اون اینکه برای اشخاصی مثل بنده که از ماشین و قطعات اون هیچی نمی دونم یک فیلم از نحوه باز و بست و تنظیم کاربراتور تهیه می کردید.
ممنون
بده رادیاتور سیخ بزنن و ترمستات رو بازدید کن بازش کن توی اب جوش بنداز ببین کارمیکنه ببین وضعیت فن چطوره به موقع میزنه
استاد اگه میشه جاهایی که اشاره میکند بافلش مشخص میکردید
مرسی استاد،خدا بیامرزه پدر شما استاد عزیز رو،قسمت برقی دور آرام رو که باز میکنیم داخل قطعه ریزی وجود داره که موقع باز کردن بیوفته ومتوجه اش نشیم؟
خدارحمت کنه پدر بزرگوارت جاش تو بهشت باشه انشاالله
امیدوارم خیر ببینین تو زندگیتون
خیلی کمکم کردین
با سلام استادان گرامی خسته نباشید گفتم تجربه شخصیم رو تو یه چند خط بنویسم بقیه شاید تونستن کارشون رو حل کنن
خیلی از عزیز هارو دیدم نوشته بودن ماشین روشنه بعد اینکه کمی راننده گی میکنم ماشین خواموش میکنم میام استارت میزنم ماشین روشن نمیه ولی بعد یکی دو ساعت ماشین روشن میشه
این سر بنده هم اومده بود مشکل از کوعل و سیم پیچ داخل دلکو بود که بعد چند ساعت که میگذشت سرد میشد ماشین روشن میشد و بیشتر از کوعلم بود تا دلکو
۲ یه مشکلی هم که اکثرن پیش میاد تو جاده هست که ماشین یهو گاز نمیخوره خیلی کم گاز میخوره میکشی کنار گاز میدی باید تخته کنی تا دور بیاد رو دو تا سه اکثرن این مشکل روی کاربراتور که سیم گاز وصل میشه وسطش دوتا پیچ هست که یکیش مال دریچه دوم هست و یکیش دریچه اول پتشون هم فنر هست این پیچا مال بنده شل شده بودن بعد چک کردن صفت کردن مکل حل شد
۳ اگه ماشین کاربراتورو دلکو صد تا مگنت عوض کردیندرست نشده و بازم ماشین روشن میکنین به زبون خودمون تککار میکنه یا همون یه جوری درجا میزنه موتور وقتی گاز میدی خیلی میلرزه که هیچ وقت حواسمون به خرابی وایر ها نمیره حتمن همه وایر هارو در بیارین بجز ماله کوعل رو یه پیچ گوشتی رو بزارین داخل وایر فشار ندین داخلش که خراب میه هر ۴ تا رو از شمع ها در بیارین استارت بزنه یکی و داخل هر ۴ نا پیچ گوشتی بزارین و بزارین روی بدنه هرجا که نزدیک باشه و فاصله خیلی خیلی کم باید باشه که ببنید از کدوم جرقه نمیزنخ موقعه استارت اگه یکیش نزد مشکل از اونجا بود که اگه خیلی ریپ میزد تو این حالتی که گفتم از طرف شاگرد وایر شمع دوم رو در بیارین موقعه که روشن هست اگه به کل خواموش شد از اونه و از طرف راننده وایر کوتاه دوم یا اولی هم اینجوریه چون خودم تا ماربراتور دلکو صفر از تهران پیدا کردم انداختم اخرش با کلی هزینه درست نشد اخر سر دیدم از وایر شمع هام هست و از کوعل هم میشه گفت نیم سوز شدن کوعل باعث میشه ریپ بزنه
یکی از بد ترین بلا هایی که سرم اومد ماشینو خواموش کردم رفتم خونه لب تابو برداشتم برم دانشگاه کنفرانس پایان نامه داشتم دیرمم شده بود برگشتم استارت زدم ماشین برق داشت همه چی استارت نمیخورد گفتم احتمالان استارتم که نو پیدا کرده بودم خریده بودم چینی بوده خراب شده پشت هوا کش کنار مخزن پمپ هیدورلیک یه رلع کوچیک هست سه یا چهار تا فیش میخوره یکی از فیش هاش در اومده بود روشن نمیشد زدم سر جاش روشن شد
و حتمن حتمن هر ۶ ماه یک بار فیلتر بنزین رو عوض کنید و اگه ماشینتون جون نداره تو سر بالایی کم میاره حس میکنی سه راهی بنزین نداشه باشی اینجوری میشه و اگه ندارین میخاین بندازین حتمن بدین شیلنگ برگشت به باک رو چک کنن که سوراخ نباشه وقتی بنزین اضافی رو بر میگردونه به باک
خلاصه پژو ۲۰۰۰ رو میخای سوار شی باید عشقشو داشته باشی سوار شی خودتم مکانیکش باید باشی انقد اینور اونورشو بگردی مشکلشو پیدا کنی خلاصه ماشینیه که پدر ادمو در میاره البته من دادم انژکتورش کردن راحت شدم اگه شما هم از مشکلات ریزی دارین حتمن بگین بگیه هم استفاده کنن بلکه مشکلشون همون بود
اگه مفید بود هیچ اگه سرتونو درد اوردم شرمندتون فقد تجربه که داشتمونوشتمخ
با سلام. وقتی ساسات رو میکشم و دریچه هوا بسته میشه ماشین عالی کار میکنه ولی در صورت باز بودن دریچه هوا ماشین ریپ میزنه و کم میاره و درجا هم کار نمیکنه
مدار دور آرام کاربرات یا ژیگلور دور آرام کاربراتورت ایراد داره
سلام. هر چی میگردم پیچ نظیم هوا که فرمودید منتها الیه سمت چپ پایین کاربرات هست رو پیدا نمیکنم. الان ماشینم ساسات که میکشم خیلی عالی کار میکنه ولی بدون ساسات ریپ میزنه و خیلی بد کار میکنه. ژیگلورهای سوخت رو هم تازه عوض کردم.
ژیگلور دور ارام رو چک کنین با باز و بسته کردن ژیگلور دور موتور رو ثابت نگه دارین بعد پیچ تنظیم هوا هم سمت چپ کاربرات به سمت شیشه ماشین نزدیک کف کاربرات هس تغریبا گوشه چپ میشه گفت یه سوراخ هس با یه پیچ گوشتی نازک تخت که داخل سوراخ بره پیچ گوشتی معمولی نمیشه با باز و بست کردن پیچ تنظیم هوا هم موتور و تو حالت صاف کار کردن تنظیم کنین حالا اگه دور موتور زیاد بود میتونین با باز و بسته کردن پیچ گاز دور موتور و بالا و پایین بیارین
سلام
پیچ تنظیم هوا پشت کاربرات در زیر قرار گرفته داخل یه سوراخ هست دیده نمیشه
سلام . خدا حافظ تان، روح گذشتگان شاد. ممنون از راهنمای های ارزنده. عزیز،شلنگ هواکش به کاربرات باز شده حالا نمیدانم به کدام لوله (بالا یا پائین) بخار بنزین بزنم. لطفا راهنمایی بفرمائید.
سلام
از لوله بالایی که لاغرتره شلنگ بخار بنزین وصل میشه به محفظه هواکش
لوله پایینی که بزرگتره باید آزاد باشه و شلنگی بهش وصل نمیشه
سلام، بسیار متشکرم
سلامت باشید.
وقتی ماشینم درجا کار میکنه دیگه گاز نمیخوره انگار که مثلا سورزنش بگیره خیلی آزار دهندس میشه راهنمایی کنید
با سلام و آرزوی تندرستی
با سپاس از مطالب جنابعالی، یاد و خاطره پدر بزرگوار مستدام باد. عرض ارادت شد.
سلام اول خسته نباشید دوم چندتا سوال داشتم یک پیچ تنظیم سوخت دور آرام کجاست یه پیچ هوا میدونم پشت کاربراتور هست یکی هم مال تنظیم سلو همون دور موتوره که دریچه گازو تنظیم میکنه اما اون یکی رو ندیدم بعد پمپ بنزین پژو 2000غیر از مکانیکی که کنار دلکو هست تو باکی هم داره میدونم داره ولی کارنمیکنه چون سوکت ورودی برقش کوره فقط فیش 4سیم داخلش میره اگه کارمیکنه دستورش ازکجا میاد ممنونم
سلام و عرض ادب.استاد عقربه دور موتور ماشین نوسان داره بالا پایین میشه.علت چی میتونه باشه؟ماشین پژو ۲۰۰۰ کاربورات هست.اگه دقیق بخام توضیح بدم اینجوری میشه:ماشین رو استارت میزنی اصلا نوسان نداره ولی گاز که میدی چراغ باطری روی صفحه کیلومتر خاموش بشه و شارژ کنه دور موتور شروع به بالا پایین میکنه حتی هنگام رانندگی هم اینطور میشه.لازم به توضیح هست که حدود ۶ یا ۷ ماه هست که اینجوری شده.
سپاس از پاسخگویی شما.
سلام مشکل از کجا بود منم همین مشکل دارم ممنون میشم راهنمای کنید
سلاممنوقتیملشینروروشنمیکنمبایدچنددقیقهباپدالگازبازیکنمتاروشنبمونهلطفاراهنمائیمکنید
سلام ببخشید ماشين بنده پژو۲۰۰۰ کاربرات جای پیچ تنظیم هوا گشادشده آیا راهی داره فکر کنم مته گرفتن برا درآوردن سوزن هوا حالا خیلی شعاعش زیادشده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
خدا خیرت بده و بیامرزه اموات شما رو .
سلام دوستان
جدیدا کاربراتور خودروی بنده عجیب شده
تمام لوازم داخل کاربرانتور رو عوض کردم.
اما الان گاز که میدم تا انتها دریچه دوم به سختی باز میشه. پیاده میشم با دست گاز رو تا انتها باز میکنم تا دریچه دوم باز بشه.. گیر میکنه سفت شده.. بنظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟؟؟ چه چیزی میتونه خراب شده باشه؟؟ رسما دیوانم کرده… دوم اینکه شتاب ماشینم کم شده.. گاز میدم اما راه نمیره. ماشین گاز میخوزه ونعره میکشه اما شتاب و سرعت نداره. وایر عوض کردم. لوازم کاربرات عوض کردم. دلکو تنظیم کردم. پرت پرت میکنه و تنظیم میکنم درست میشه. اما دوباره از اگزوز صدای پرت پرت میشنوم.دیوانم کرده. تاحالا اینجوری نبوده… ولی خدایی خیلی دوستش دارم و عاشقشم… 2000 یچیز دیگس.. درسته روانیم کرده اما چه کنیم… 2000دیگه
سلام چون کاربرات سرویس شده احتمالا اهرومهای گاز به خاطر شستشوی مواد سفت شده و نیاز به روغن کاری داره سمت راست پایین دریچه پمپ شتاب و سمت چپ قسمتی که گاز میدی رو چک کن
سلام ماشین روشن میکنم صاف کار میکنه یکم گرم که میشه دور موتور بالا میره ماشین پژو۲۰۰۰کاربرات هست ممنون میشم راهنمای کنید
با سلام وتشکر از راه اندازی سایت وراهنمایی های خوبتان وهم چنین دوستان که بقدر وسع راهنمایی می کنند موفق باشید وخداوند همه رفتگان مخصوصا مرحوم پدر بزرگوار بیامرزد
همه رفتگان را بیامرزد
سلام خسته نباشین ماشین من خیلی بنزین میخوره به کاربراتور ساز هم گفتم گفت اگه بازش کنی سوختش از این بالاتر میره چیکارش کنم
اگه داخل شهر حدود صدی ۱۲ لیتر و تو جاده حدود صدی ۸ تا ۹ لیتر میسوزونه اوکیه در غیر این صورت یه ایرادی داره
سلام ماشین من بدجوردودسیاه میکنه دوسه باربردن پیش کاربراتورسازاما نتونستن درست کنن مصرف بنزینم خیلی خیلی بالاست کلافم کرده پیچ تنظیم هوادرنمیادبیرون بافندک هرچقدرحرارت دادم بازدرنیومداگه راهنمایی کنین ممنون میشم
اول باید کاربراتو با تینر ۲۰۰۰۰ بشوری بعدش سوزن مصرفتو تعویض واینکه سوزن هوا برای منم اینجوری بود پیچ هوارو تا جایی که باز میشه میاد بیرون باز کن بعدش پنس ارزون دوتا بگیر زاپاس داشته باشی پنسو نوک تیزشو یکم خم کن جوری ک بره دور پیچو بگیره وقتی گرفت یدفه بکش بالا انقدر این کارو بکن تا بیاد بیرون یکم روغن موتور یا w40 بزن داخلش ک لیز بشه
سلام خسته نباشید
کاربرات پژو ۲۰۰۰ بعد خاموش میشه و صدای سوت زدن جیغ زدن کاربرات میاد ممنون میشم کمکم کنید
بیشتراز۱۲ لیترمصرف میکنه
روح پدر بزرگوارتان شاد باشه و امیدوارم سلامت باشید و عمر با عزت داشته باشید.توضیحات شما از تعمیرکاران کاربرات خیلی بهتر و واقعا کمک کننده هست.
سپاس
سلام خسته نباشید
من بنزین زده بودم ،خیلی هم پر نکرده بودم
در سربالایی جاده، از در باکم بنزین میجوشید میومد بیرون
ماشین هم کابراته
مشکل از چی میتونه بلشه
سلام دوست عزیز خدا پدر محترمتون را بیامرزد .مطلب سرویس کابورات 2000 برای من بسیار مفید بود موفق باشید
درود برشما دوست بزرگوار مطالب شما واقعا بی نظیر و روشن خیلی متشکرم و روان پدر بزرگوارتان شاد
سلام خسته نباشید استاید و دوستان
ماشین من درجا خوب کار میکنه ولی وقتی گاز میدی گاز نمیخوره.باید تا اخر گاز رو بگیری تا گاز بخوره
من احتمال میدم دهانه اول کاربرات کار نمیکنه و دهانه دوم وقتی گاز رو میگیری کار میکنه لطفا راهنماییم کنید ممنون
سلام
خداوند اموات شمارا بیاموزد واقعا مطالبتون واضح هست.من همیشه تلفنی از جناب سلطانی کمک میگیرم وخیلی با حوصله جواب میدهند.انشالا همیشه درپناه حق سالم وسلامت باشید.
سلام کاربراتور ماشین من کفی کاربراتور تاب داره از کجا میشه کفی کاربراتور پیدا کرد
دوتا واشرکاغذی اظافه کن هواش گرفته میشه
بقیش درست وخیلی کاربردیه
سلام دوست عزیز ژیگلور ۱۲۲ حتما باید روی دریچه اول نصب بشه وگرنه ماشین کم میاره
سلام خدمت دوستان ۲۰۰۰ سوار من حدود ۹ سال هست یدونه دارم و سوارش میشم
حتما روغن ریزی دلکو را رفع کنین بوبین دلکو مگنت آوانسهای وزنه ای وکیوم خلایی درب دلکو و چکش برق را از نظر سالم بودن چک بکنین وحتما استادکاری پیدا بکنین که کار با اهم متر و کنترل اینا سر دربیاره
من شمع سوزنی ۴۰۱۲ بوش و وایر تقویتی انداختم بعد از یکسال که شمع ها بازشدن سفید و بدون دوده بودن
سعی کنین برای دریچه اول سوزن اسپانیایی یا اصلی شماره ۱۲۲ نصب بکنید و اصلا اجازه ندین مصرف ماشینو کم بکنن چون برعکس به علت رقبق شدن سوخت مجبور میشید بیشتر گاز بدین هم مصرف میره بالا و هم دود سیاه میکن
اگر دیافراگم وکیوم خلایی دلکو پاره شده و هوامیکشه شیلنگ هوا را از دلکو دربیارین و یدونه پیچ برنجی هوای گیری ببندید به شلنگ و کورش بکنین تا ماشین جون دار بشه و اگر تونستید وکیوم را تعویض بکنین تا شتاب ماشین بیشتر بشه و مقداری از خام سوزی رفه بشه
پیچ تنظیم دور آرام کاربراتور ها اکثرا وقتی تخت گاز میریم در جای خودش میچرجه و از تنظیم در میاد یدونه خار موکت کاپوت بخرین و سرش یه فنر کوچیک نصب بکنین و نصبش بکنین داخل حفره پیچ دور ارام تا فیکس بشه
یدونه سوراخ مکش بخار روغن از درب روغن ریز به زیر منیفولد هستش باید مکشش خیلی کم باشه مقداری لوله بنزین بگیرین و وسط مسیر شیر گازی سماور نصب بکنین و مقدار مکش را با تنظیم شیر بسیار کم بکنین خیلی کم تا موتور جون دار بشه
کنترل بکنین سه راهی k2 مسیر هواکش ترموستات دریچش درست کار بکنه وگرنه به هیچ وجه در زمستان ماشین خوب راه نخواهد رفت
حتما ترموستات ۸۳ بندازین این ماشین دمای موتورش از ۸۰ کمتر بشه مصرفش میره بالا و خوب راه نمیره
من یدونه مقاومت ولومی رادیو قدیمی به سیم کشی فن وصل کردم دور آرام فن در ۸۵ درجه عمل میکنه و در ۸۰درجه فن خاموش میشه
من پمپ بنزین برقی وانت مزدا ۱۶۰۰ کاربراتوری نصب کردم و برقش را از سوکت زیر کوئل گرفتم دیگه مشکل قفل گازی و کم آوردن بنزین ندارم و روی سرسیلندر بجای پمپ مکانیکی یدونه سنسور میل سوپاپ خراب تهشو ساب دادم و نصب کردم
آقا سلام خسته نباشد. من یه دوهزار مدل 80دارم صبحها بدون دردسر روشن میشه ولی بعد از نیم یا یک ساعت رانندگی ماشین خاموش میشه وقتی ساساتو میکشم و کاپوتو میزنم بالا دریچه اربراتو برمیدارم خوب میشه دوباره بعد از نیم ساعت رانندگی دوباره اینجوری میشه. اقای مدیر یا هرکسی میدونه مشکل ماشین چیه لطفا راهنمایم کنید ممنون
سلام احتمالا سوخت رسانی توسط پمپ بنزین خوب انجام نمیشه
سلام وعرض ادب وشادی روح پدرتون «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ»
یه سوال ک خیلی ها مثل من ازتون سوال پرسیدن اما جواب این یدونه رو ندادید اگه بفرمایید ممنون میشم
((پیچ تنظیم سوخت دور آرام ک گفتید دقیقا کجاشه)) سپاسگزارم
دوستان پیچ تنظیم سوخت دور آرام همون پیچ تنظیم هواهستش ب اصطلاح میگن پیچ تنظیم سوخت دور آرام منم الان فهمیدم درجریان باشید
سلام و عرض ادب . بنده هنگام در آوردن ژیگلور یکی از ژیگلورها داخل کاربراتور افتاد وداخل سرسیلندر پشت سوپاپ گیر کرده و سوپاپ مربوطه کار نمیکنه . آیا راهی برای در آوردن آن وجود دارد؟با تشکر
سلام خدا رحمت کنه پدرتون را.آقا این پیچ تنظیم سوخت کجاست
سلام. پژو ۲۰۰۰ دارم در مورد آب کم کردن که حتی میشه روزی ۲ لیتر آب داخلش میریزم. البته خداروشکر ماشین جوش نمیاره فقط فن ۱ ک فن ۲ باهم کارمیکنن و آمپر آب میاد پایین. واشر سر سلیندر رو هم چند ماه پیش عوض کردم و مشکل از اون نیست. بکی میگفت از رادیاتور ه ولی من هیچ آبی کع پایین بریزه ندیدم. بنظرتون مشکل از کجاست؟ ممنون میشم.
احتمالا هوا گرفته
در غیر اینصورت درب رادیات رو تعویض کن
خدا پدرو مادرتو ببخشه بیامرزه راحت شدم باور کن ده بارخوندم تا دقیق متوجه شدم که چی بکنم سوخت ماشینم خیلی بالا بود سوزن دور دوم کانل سفت بود ماشینم خفه میکرد شمعو دوده میزد الات درست کردم خدایش جادرو ترکوندم ماشینمو خیلی دوس دارم خودم نمایشگاه دارم ولی این عروسکم ی چیز دیگس دمتم گرم ایشالا تو این سال جدید هرچی از خدا میخوای بهت بده
سلام وقتی عشق 2000باشه
باید آچار بدست باشی
ممنون از توضیحات
سلام ماشینم واشر زده درستش کردیم الان روشن ک میکنیم ماشین گاز ک میدم خودش کمه زیاد میشه علت از چی میتونه باشه
سلام،عزیز جای ونتوری ها چجوری میشه ،کدام مال کدام طرفه،لطفا پاسخ بدید ،ممنونم
سلام ونتوری های دوتا دریچه یکی هستن فقط موقع جا زدن حواست باشه سوراخ روی وسط ونتوری با سوراخ روی تنه کاربراتور یکجا باشن
سلام داداش خسته نباشی چنتا سول دارم از خدمتت
یک اینکه این 2000من یه راهی بنزیتو حذف کردن کلن از صدی 11/12 میسوزونه بیزون شهر اینو وصل کنم دوباره؟
دوم اینکه یکم تو یربالایی کم میاره و گاها بوی بنزین میادد ممکنه از سه راهی باشه؟
سوما شیلنگ بخار رو درب سوپاک ماهی یبار دوبار میزنه بیرون کلادگرفته بود شیلنگو عوض کردم امروز بازم زذه بود بیرون و مفداری روغن داده بود بیروت
چهارماماشین قبا با یدونه استارت روشن میشه ولی به سرطی ک اول یدونه استارت میزنی میگره ولدمیکنه دیکه نمیتونه ایتارت بزنه بعد استارت دومی روان میزنه و ماشین روشن میشه
لوازم برقی عم همه چیز صفره تازه عوض شده به جز سیم رابط مثبت از سر روی اتپمات استارت ب دینام
ممنون میشم مخلصم
2000 یوار و طرفدار شما
آفرین به شما. این سایت را بروز کنین و ناامید نشین . هنوز خیلی خیلی خیلی 2000سوار داریم. یه وقت سایت و مارا فراموش نکنین .
سلام استاد خدا قوت
لطف میکنید اگه راهنمایی کنید ، یه پژو ۲۰۰۰ اتومات دارم استارت میزنم روشن میشه ولی اگه گاز ندم خاموش میشه باید دایم دلم رو گاز باشه ، مشکل چیه؟
ایراد از کاربراتوره یا ژیگلوربرقیت ایراد داره یا اینکه مدار دور آرام کاربراتورت آشغال گرفته
سلام و درود ، روح پدر گرامی هم شاد و قرین رحمت باشند
من یک پژو ۲۰۰۰ مدل ۷۹ دارم متاسفانه ماشین صبح ها اصلا روشن نمیشه و باید ۲ ، ۳ ساعتی کاپوت رو بدم بالا تا آفتاب بخوره بعدش روشن میشه ، کاربراتور رو نشون دادم میگن مشکلی نداره ، واقعا نمیدونم چکار کنم ، گلا ماشین ۴ ساعت خاموش باشه دیگه روشن نمیشه
سلام من ۲۰۰۰ مدل ۸۰ دارم رو گاز مخصوصا ریپ مینه
تنظیم موتورم بردم اما بعد یه مدت دوباره همونه
کسی میدونه مشکل چیه
jogo do tigrinho demo
tigrinho demo