در حال حرکت با خودرو هستید، خودرو در حال حرکت است و همه چیز رو به راه است تا اینکه ناگهان خاموش میشود. این مشکل حتی میتواند برای خودرویی که روشن بوده و آن را پارک کردهایم و دوباره قصد راه انداختن آن را داریم نیز به وجود بیاید. صدای عجیبی که ناشی از خرابی موتور به خاطر شکستن قطعهای و یا قفل شدن موتور باشد، شنیده نمیشود و مطمئن هستید که از این بابت موتور دچار اشکال نبوده است.
3 عامل مهم در سوخت و ساز :
از سوخت، گرما و هوا به عنوان مثلث آتش نام برده میشود این 3 عامل برای روشنشدن هرگونه جرقه و آتشی لازم است. همین 3 عامل به نوعی دیگر درون موتور خودرو نیز وجود دارند و حذف هر کدام از آنها میتواند منجر به خاموشی پیشرانه شود. با این تفاوت که در اینجا سوخت، بنزین است، اکسیژن نیز از هوا وارد موتور میشود و جرقه و تایم مناسب، عامل سوم هستند. پس وقتی موتور خودرو به ناگاه و بیدلیل خاموش شد، در مرحله اول باید به سراغ این 3 عامل برویم و نبود آنها و یا ضعیف بودنشان را بررسی کنیم.
بررسی وجود سوخت :
در گام اول بررسی میکنیم که سوخت کافی درون باک وجود دارد یا نه. این کار را میتوان با استفاده از آمپر بنزین به راحتی فهمید. همچنین اگر آمپر خراب است نیز میتوان با نگاه کردن به صافی بنزین در خودروهایی که صافی بنزین آنها درون محفظه موتور قرار دارد و یا یک آزمایش ساده به این جواب رسید. پس باید به چک کردن پمپ بنزین هم بپردازیم. . اگر پمپ از نوع مکانیکی است و یا اصلا میخواهیم در حالت کلی مطمئن شویم که بنزین به موتور حتما میرسد، میتوان محلی که شیلنگ بنزین وارد موتور میشود را باز کرد و این عمل را از آنجا انجام داد.
شیلنگ ورودی بنزین را باز میکنیم و با احتیاط کامل که سوخت روی موتور داغ نریزد، آن را درون یک ظرف یا بطری قرار میدهیم. فراموش نکنیم که ریختن بنزین روی موتور گرم و یا اگزوز میتواند منجر به آتش گرفتن آن شود. حال با زدن استارت در موتورهایی که پمپ بنزین مکانیکی دارند از ورود سوخت از باک به کاربراتور مطمئن میشویم.اگر با زدن استارت بنزینی نیامد یا فشارش کم باشد ایراد از پمپ بنزین مکانیکی روی موتور می باشد. اگر تا اینجای کار مشکلی پیش نیامده بود و بنزین از مخزن به کاربراتور میرسد که باید عیب را در جاهای دیگر بررسی کنیم.
پس اول از همه رله پمپ بنزین تو باکی را چک میکنیم که سوخته نباشد و اگر سوخته است آن را تعویض میکنیم. اگر پمپ کار میکند و بنزین نیز وجود دارد ولی مقدار آن کم است و یا اصلا به موتور نمیرسد، میتواند از این عیب نیز باشد. ضمن اینکه فیلتر بنزین کثیف و آلوده نیز در این بین بی تاثیر نیست. همچنین در نهایت میتوان برای اطمینان پیدا کردن از وود بنزین در کاربرات باید ابتدا درب کاربرات رو باز کرده بعد با چرخاندن اهرم گاز اگر در پیاله های کاربراتور بنزین وجود داشته باشد بنزین از دوشی کابرات به داخل دهنه کاربراتور پاشیده می شود اگر با چرخاندن اهرم گاز بنزینی از وارد دهنه کابرات نشد بدین معنی می باشد که در کاربراتور بنزینی وجود ندارد و باید سراغ پمپ بنزین و فیلتر بنزین بروید.
نکته : در برضی مواقع گیر کردن سوزن شناور کاربراتور مانع از ورود بنزین به داخل کاربراتور می شود که این حالت بیشتر زمانی مشاهده می شود که ماشین برای چند ساعت خاموش بوده و برای روشن کردن بعد از گذشت چند ساعت این حالت پیش می آید.
وجود اکسیژن و هوا :
در مرحله بعد وقتی که از سلامت قسمت سوخترسانی مطمئن شدیم، به سراغ بررسی قسمت هوا میرویم. در پژوهای کاربراتوری که باید هوا با سوخت، درون کاربراتور مخلوط شده و وارد موتور شود، میتواند دردسر ساز شود. یکی از شایعترین مشکلاتی که درون سیستم کاربراتوری پیش میآید، فلوت کردن کاربراتور است. فلوت کردن به معنی ورود بیش از اندازه بنزین درون موتور و خفهشدن آن است. این اتفاق نشانه بزرگی دارد که وجود بنزین در اطراف کاربراتور و خیسبودن آن است. ضمن اینکه با باز کردن هواکش، میتوان به راحتی به وجود بنزین بیش از حد نیاز موتور نیز پی برد. فلوت کردن دو علت اصلی دارد؛ یکی اینکه تنظیم شناور کاربراتور به هم ریخته است و درون پیاله آن سوخت زیادی وارد میشود که به درون ورودیاش نفوذ میکند. دیگر اینکه در دهانه ورودی کاربراتور که دارای یک سوزن در پشت شناور است، ناخالصی و آشغال گیر کرده و این راه بسته نمیشود که در نتیجه موجب ورود بیش از حد بنزین میشود. شناور را تنظیم میکنیم و با باز کردن هواکش از روی کاربراتور منتظر خشک شدن و بخار شدن بنزین زیادی موجود در کاربراتور میشویم.
در برخی موارد نیز دیده می شود که با حذف سه راهی بنزین روی کابراتور فشار زیاد پمپ مانع از عملکرد شناور و سوزن فلوت کاربراتور می شود که بنزین زیادی وارد کاربراتور شده و فلوت می کند برای رفع این ایراد باید سه راهی بنزین و شلنگ برگشت به باک وصل گردد.
همچنین مشکل دیگری که ممکن است در خودروهای کاربراتوری دیده شود، قفل گازی است قفل گازی به معنی بخار شدن مقداری سوخت درون سیستم سوخترسانی و نزدیک به ورودی سوپاپهاست. این گاز ناشی از تبخیر سوخت باعث میشود تا سوخت نتواند به درستی وارد موتور شده و سوخت و ساز انجام شود. اگر عیب از این اتفاق باشد باید با زدن استارتهای پی در پی و البته بدون گاز دادن، موتور را روشن کرده و سپس با چند گاز شدیدتر، این قفل گازی را باز کنیم تا سوخت به موتور راه پیدا کند.
کثیف بودن و گرفتگی فیلتر هوا نمیتواند از روشن شدن موتور خودداری کند اما در کارکرد آن اثر منفی زیادی خواهد داشت.
برق صحیح و کافی :
وجود جرقه مناسب و بهموقع یکی از مهمترین عوامل در کارکرد موتور است. در مرحله بعدی به سراغ کنترلکردن برق ماشین میرویم. اگر برق پشت آمپر وجود داشت بعد باید بررسی کنیم که آیا برق به سر شمعها میرسد یا خیر. پس یک وایر را از روی شمع باز میکنیم. سر پیچ گوشتی را درون وایر قرار میدهیم و میله پیچ گوشتی رو به بدنه موتور نزدیک کنید و با زدن تک استارتهایی که در صورت سالم بودن سیستم برق با ایجاد جرقه در فاصله بین میله پیچ گوشتی و بدنه موتور، از اینکه برق به درستی به سر شمع میرسد مطمئن میشویم. باید مراقب بود تا شوک الکتریکی به بدن ما نرسد که برای این کار نیز میتوان از دستکش و یا انبردست بهره برد. حال به جرقه نگاه میکنیم. جرقه باید بلند در حد بیش از 5 میلیمتر و آبی رنگ باشد.
اگر وایر شمع برق نداشت باید به سراغ کویل بروید و وایر کویل رو از سر کویل جدا کنید و با یک پیچ گوشتی همانند مرحله قبل با استارت زدن از وجود جرقه کویل در محل وایر خروجی کویل تست کنید که دوتا حالت داره
1- اگر جرقه داشت سراغ درب دلکو و چکش برق و وایر رابط بین دلکو و کویل بروید
2- اگر جرقه نداشت به احتمال زیاد مگنت و یا کویل سوخته است
* اما اگر مگنت یا کویل سوخته باشد، کاری جز تعویض این قطعه نمیتوان انجام داد.
* اگر بعد از گرم شدن موتور ماشین خاموش شد و بعد از تست کردن جرقه نداشتین بدون اینکه کاری کنید و با خنک شدن موتور بعد یه مدت موتور روشن شد باید به سراغ مگنت – کویل – بوبین دلکو بروید که احتمالا نیم سوز شده است.
جدا از مسائل گفته شده در بالا که از مهمترین و شایعترین علتهای خاموشی یک خودرو هستند مسائلی چون شكستن چكش برق به علت لقي شفت دلكو و پاره شدن تسمه تایم و خرابی دلکو مانع از روشن شدن ماشین می شود.
از انداختن پيچ بلند تر از 2.5 سانتي متر براي درب دلكو خوداري كنيد چون پيچ بلند به روتور چهار شاخ متحرك دلكو گير كرده و باعث از تنظيم خارج شدن و خرابي دلكو و خاموش شدن ماشین می شود
اگر مطلب برایتان مفید بود برای شادی روح پدرم فاتحه و صلواتی بخوانید
من دقيقا اين مشكل را با پژو 2000 خود داشتم و همه موارد درست بود فقط چكش برق دلكو خراب بود كه عوض كردم و درست شد وقتي استارت زيادي ميزدم كاربراتور خفه ميكرد كه اول فكر كردم مشكلات كاربراتور است كه با دقت روي دلكو مشكل حل شد
نكته ديگر اينكه پمپ شتاب كه يك لاستيك مربعي شكل پشت كاربراتور است هم خيس ميشد كه با عوض كردن آن ميزان مصرف هم كاهش يافت اگر هر بار كاربراتور را با كاربراتور شور تميز كنيم در كيفيت صداي خودرو و كاهش دود تاثير بسزايي دارد و هر بار نياز است شش ماه يكدفعه اينكار انجام شود .
مشكلات پژو 2000 بيشتر سيستم خنك فن ها و رله ها است كه ميتوانيد با رله هاي با آمپر بالا عوض كنيد و سوكتها را عوض كنيد تا بموقع فن ها شروع به كار بكنند
اتفاقا بنده هم معتقدم که پژو ۲۰۰۰ سیستم خنک کننده یا همان فن ها از همه قسمت های دیگر مهم تر و آسیب پذیر تر هست
سلام آقا من یه پژو 2000دارم چن روز پیش رفته بودم بیرون .یجا توقف کرده بودم یهو ماشین خاموش شد دیگه هرچی استارت زدم دیگه روشن نشد .الآنم چن روزه خوابیده دم خونه.اگه کسی میدونه مشکلش چیه لطفاً راهنمایی کنید ممنون.
سلام وقت بخیر مشکل برقی داره احتمال زیادمگنتش سوخته
مطلبتون جالب بود
سلام و خسته نباشید عوامل این سایت خوب و کار امد
خدا پدر تو بیامرزه واقعا تنها سایت هست ک به بچه های پژو2000 از همه لحاظ کمک میکنه
واقعا خیر تون قبول
من خودم پژو موتور2000 مدل 81 ش رو دارم چند روز پیش اومدم روشن کنم ماشین رو بعداز چندتا استارت روشن شد یهو از اگزوز اب به همراه دوده سیاه به فاصله یک متر و نیم زد بیرون
توی این وضع گرونی واقعا دستم خالیه بخاطر همین پیش مکانیک نبردم همونطوری جلوی خونه مونده
میشه بهم بگین این اتفاق برای چیه ؟ و همینطوری تقریبی بگین چقدر هزینه تعمیرش میشه؟
خیلی خیلی ممنون تون میشم راهنماییم کنید
خدا اموات تون رو بیامرزه
سلام
دوست عزیز دود سیاه مربوط به موتور نمیشه
شما فرمودین چندتا استارت زدین بعد روشن شده که احتمال زیاد بنزین زیاد وارد شده که اینجوری دود کرده اگه بعد از روشن شدن و گرم شدن موتور باز هم دود داشت بیشتر برای تنظیم نبودن هوا و سوخت کاربراتور یا ضعیف بودن سیستم جرقه زنی میشه
سلام وقت بخیر . تگه کاربرات ماشین خوب کار کنه ولی حین رانندگی مقع کم کردن سرعت دور ماشین بهم بخوره و خاموش بشه مشکل از کجاست ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید . یه مشکل دیگه هم هوا رو تنظیم میکنم. اگزوز نرم میشه اما بعد اینکه جایی برم و بیام به اگزوز نگاه کنم بهم خورده باز
سلام ادمین من ی پژو دوهزار دا مم مدل ۷۸ این تو دور پایین خیلی خوبه ولی تو دور بالا ک یک دفعه میخوای شتاب بگیری ماشین خفه میکنه و خاموش میشه حتما باید خیلی آروم پدال گازو بیاری پایین تا خفه نکنه بنزین زیاد تو کاربرات جمع میشه وقتی ک خفه میکنه مشکل از کجاست اگر بگید ممنونتون میشم
سلام خدا بیامرزه پدرتو روحش شاد. اقا من ماشینم برق سر شمع نمیاد خیلی خیلی ضعیفه برق سر کوئل هم ک تست کردم اونم نارنجی رنگ و بسیار ضعیفه مکنت هم عوض کردم ولی درست نشد مشکل کجاست؟
زنگ بزن راهنمایت کنم
سلام خسته نباشین
من یع پژو ۲۰۰۰ دارم مدل ۷۸ ماشین روشن میشه اما گاز میدی راه نمیره بردم میکانیک گفتن به دوتا شمع ها برق نمیاد از چی میتونه باشه دلکو هم تازه گرفتم
سلام خسته نباشید لطفا راجب فیش کوئل توضیح بدید که پنج سیم خارج شده یکی هم تک سیم که شیش سیم میشه . یکیش فیش جدا داره .. اما ۵ سیم دیگه چجوری سیم بندی میشه لطفا کمک کنید
سلام بر اساس شماره روی سوکت کویل
پایه یک منفی دور موتور
پایه دو ارتباط با پایه یک سوکت مگنت
پایه سه برق اضطراری
پایه ۴ برق با سویچ
سلام وقت بخیر
ممنونم از اطلاعاتی که گذاشتید
من وقتی ماشینم گرم میشه ماشین خاموش میشه دیگه روشن نمیشه تا کاملا خنک بشه علت چی میتونه باشه
سلام
این ایرادی که میگین بیشتر برای کویل پیش میادش
سلام فقط مگنت
سلام مگنت خرابه عوض کن
سلام مگنت رو عوض کن
مگنت نیم سوز شده
مارک مجد بگیر
سلام من ی 2000 دارم بعضی وقت ها موقع استارت زدن موتور با تکان شدید روشن میشه انگار اتاق داره میکنه از جا همه دست موتور ها سالم و کاربرات هم تنظیم تنظیم (تازه سرویس شده ) به نظر شما علت چی میتونه باشه ؟به هر مکانیک نشون دادم سر در نیاورد
با تشکر از سایت خوبتون
سلام
یعنی سه تا دسته موتور رو عوض کردی باز لرزش داری تو ماشین اگه تو ماشین ریپ زدن هم داشته باشی باید بری به سمت برق ماشین به خصوص دلکو
مگنت اصلی بنداز
مشکل از مگنته
اگر ماشين سنگين استارت بخوره براي مگنت ميتونه باشه ايراد در مگنت نميتونه باعث اين لرزشي شديدي كه ميگن بشه
اگر ايراد از مگنت باشه باعث سنگين استارت خوردن ماشين ميشه نه اينه ماشين رو شديد بلرزونه
سلام شمع یا از وایر هست سه کار هست ماشین شما
تایم ماشینتو تنظیم کن
سلام،
من یه ۲۰۰۰ خسته دارم، چند وقته، ماشین که روشن میشه، خودش خاموش میشه، دوباره استارت میخوره، بعد چند وقت یا یهو دوباره خاموش میشه.
پیش چند نفر رفتم هر کی یه چیزی میگه، کسی اطلاعاتی داره، کمکم کنه
با تشکر
سلام
ايراد ميتونه از مگنت – كويل و بوبين دلكو باشه بايد اينها رو تستي بندازي ببيني كدومشون مشكل داره
خاموشی گاز نخوردن ماشین
سلام . به سر شمع ها برق نمیرسه کویل و امتحان کردم سالمه یه دلکو دیگه از مکانیک گرفتم با مگنت عوض کردم باز برف سر شمعها نمی یاد میشه راهنمایی کنید عیبشو پیدا کنم . ماشین و بدون هیچ مشکلی آوردم تو پارکینگ خاموش کردن حالا نمیتونم روشنش کنم
سلام
چکش برق – زغال درب دلکو روچک کن
اگه نتیجه نگرفتی برق اضطراری مثبت بده به سوکت کویل
سلام استاد من این کار را کردم ماشینم روشن شد
خدا پدر ومادرت را بیامرزه میشه بفرمائید مشکل از چی هست ممنون
داداش به سوکتی که به دلکو میاددقت کن..احتمالا یاسیمهاروبدبستی یاجایی قطعی داری….
سلام دوست عزیز ارتباط بین مگنت و کوئل قطع شده بگرد توی سیم کشی این ارتباط رو وصل کنی مشکلت حل میشه میتونم نحوه ارتباط سیمهای مگنت و کوئل رو هم برات توضیح بدم
سلام خسته نباشید یه۲۰۰۰مدل ۷۳ دارم تابه حال اذیتم نکرده بود ولی الان ۲۰روزه افتاده درخونه داستان ازاونجایی شروع شد که به خونه اقوام رفتیم ماشین هی دزدگیر میزد منم تمامه دگمه هایه ریموت روفشاردادم ونگه داشتم که دیگه ساکت شد فردا صبحش که اومدم استارت بزنم دیگه روشن نشد به گفته دوستان گفتن برادردگیرت بوده یسرش کن روشن میشه ما اینکاروانجام دادیم روشن نشد وکوعل آب شد وسوخت رفتم کوعل خریدم دوباره هرکاری کردم روشن نشد و متاسفانه دوباره آب شد بازم رفتم یه کوعل دیگه گرفتم اینبار خیلی بااحتباط رفتم جلودیدم داره به کوعل فشار میاد وداغ میکنه ولش کردم ترسیدم دوباره کوعل بسوزونم مگنت روهم عوض کردم بازهم همونجوریه الان برق کوعل میاد اما به دلکو برق نمیده وبه سرشمع ها نمیرسه فقط کوعلم برق داره یکم داغ میکنه ولی برق میده به هیچ عنوان تودلکو برق نمیاد چکش برقم عوض کردم فرقی نکرد ممنون میشم کمکم کنید واقعا خسته شدم یااگه کسی وقتشوداره بیاد روشن کنه هزینشم میدم من خیلی عذاب میکشم ممنون
ارتباط بین مگنت و کویل قطعه مشکل از سیم کشی موتر هست
درود و سپاس از سایت و اطلاعات خوبتون. یه پژو ۲۰۰۰ مدل ۷۹ دارم. دیشب راحت روشن شد و رسیدم خونه. صبح هم با ساسات راحت روشن شد ولی قبل از گرمشدن خاموش شد و هرچی استارت زدم روشن نشد. بنزین به کاربرات میرسه ولی روشن نمیشه. چه باید بکنم؟
با عرض سلامو خسته نباشد بنده ی ده روز پیش کاربراتورمو بردم سرویس کردن کولا دو روز بعدش ژیگلاتوره گازو تنظیمو سرویس کردن و حالا صبحا تو بنزین خودرو روشن نمیشه تو گاز روشن میشه میشه لطفاً بگین علتش از چی میتونه باشه حتی کاربرات سازم بردم نگاهو تست… .کرد گفت مصرف سوختو کار کردنش درسته… .
مال منم همینجوری بود کسی سردر نیاورد گازو قطع کردم کلا
سلام من یه سوال داشتم راجع به استارت زدن ماشین
میگن موقعی ک سرده ماشین با ساسات بدون فشار دادن گاز
موقعی هم که گرمع ماشین بدون ساسات پا رو گاز باشه درسته این حرف؟
زمانی که ماشین سرده ساسات رو نصفه بکشید و سه تا چهار بار پدال بزنید بعد استارت بزنید
زمانی هم که ماشین گرمه نیاز به ساسات نیست و می بایست پدال رو نصفه بگیرید بعد استارت بزنید
سلام یه 2000 مدل 73 دارم یه ماه پارکینگ بود ماشین سالم سالم بود از وقتی اوردمش بیرون روشن نمیشه بکسل کردیم آوردیم خونه روشن نمیشه برق ماشین درسته بنزین به کاربرات نمیرسه همه چیو چک کردم جز سیفون میتونه مشکل از سیفون باشه؟
پمپ بنزین رو چک کن
سلام خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز عزض کنم من چند وقت پیش کاربراتور ماشینو بردم سرویس کردم متاسفانه از اون روز به بعد ماشین درحال حرکت خاموش میشه البته ماشین دوگانه هست هم روی بنزین وهم روی گاز خاموش میشه واینکه صبحا ماشین رو بنزین خیلی بد روشم میشه یعنی باید 5 دقیقه استارت بزنم تا روشن بشه ممنون میشم علت خاموش شدن وبد روشن شدنشو بهم بگید
البته وقتی ماشین در حال حرکت خاموش میشه هم به سختی روشن میسه
با سلام
بنده پژو مدل ۸۰ دارم بوستر ترمز رو عوض کردم و کامل کاراشو کردم ولی الان استارت میزنم روشن نمیشه یعنی میخواد روشن بشه ولی نمیشه سوییچ های اینرسی هم چک کردم سوکت روغن ترمز هم جا زدم ولی باز روشن نمیشه فکر کنم یا از دزدگیرش باشه که شاید دستم خورده و ی جاییش به مشکل خورده و یا ممکن از رله ها و سیم کشی زیر پا باشه ولی نمیدونم کدوم رله و سیم مربوط به این روشن نشدن ماشین باشه لطف کنید راهنمایی کنید چون واقعا مهم دیگه نمیکشه😔
سلام خسته نباشید همگی
بنده داشتم با ماشین از جاده خرم اباد ب سمت اصفهان می اومدم ماشینم در حین حرکت خاموش شد و دیه روشن نشد
برق سر وایر ها میاد ماشین رو هم تایم کردم شمع ها هم جرقه میزنن
ماشین روشن نمیشه نمیدونم باید چیکار کنم راهنمایی کنید
سلام خدمت شما،دستم به دامنتون توروخدا کمک کنید من یه ۲۰۰۰ دارم که خدایش عاشقشم.الان یک هفته ست تو دهات گیر کردم خاموش شده و روشن نمیشه.در دلکو،چکش برق،زغال،مگنت،سوکت مگنت،واین آخری گفتن کویل خرابه ۴۵۰کویل با فیش همه رو عوض کردم ولی نشد که نشد.
فیشی که میره تو کویل برق داره ولی خروجی چیزی نمیاد.خواهشا کمکم کنید.امیدم شمایی.
از سیم سر کویل یه سیم وصل به مثبت باتری البته سوییچ خاموش باشه بعد استارت بزن
..سلام دوست عزیز ارتباط مگنت با کویل قطع شده شما صدبار هم استارت بزنی روشن نمیشه فرمان قطع و وصل برق رو مگنت به کویل میده در حقیقت برق خروجی از کویل توسط مگنت انجام میشه حالا اگه توی سیم کشی یه قطعی باشه این برق سر شمع ضعیفه که نمیتونه موتور رو روشن کنه یا کلا برق سر شمع نداریم
سلام برا منم همین ایرادو داشت تا ۱۰ روز جلو خونه خوابید هرکس اومد نتونست روشن کنه همه کارهای شما رو هم انجام دادم آخرش یه استاد کار پیدا شد سیم کشی و دلکو رو عوض کرد با یه استارت روشن شد البته بوبین دلکو خراب بود من کلا دلکو رو عوض کردم
سلام خسته نباشید . من پژو ۲۰۰۰ مدل ۸۰ دارم . استارت میزم بدون هیچ موردی روشن میشه ولی بعد از حرکت که یه کم گاز میدی مثل خفه شدن میشه و خاموش میشه دوباره باید استارت بزنی بعضی مواقع دوباره خودش روشن میشه . میشه راهنماییم کنید چیکارش کنم؟
یه پژو۲۰۰۰دارم کاربراتو دادم شستن واشر کاربراتم عوض کردن روگاز بیشتر راه میرم شب میزنم رو بنزین ساسات میکشم بعد خاموش میکنم همیشه از رو گاز میزدم رو بنزین ماشین در حالت ایستاده کلا خاموش میشددوباره استارت میزدم روشن میشد دو شب پیش همچین از رو گاز زدم رو بنزین ماشین خاموش شددوباره مث همیشه استارت زدم روشن بشه دیگه هم روشن نشدراهنمایی لطفا رو گازو همچی بد کار میکنه گازم دادم تنظیم کردن ولی ماشین نفس نداره گاز نمیخوره خفه ست
هوا زیاد میکشه
سلام پژو دو هزار امروزم درحال حرکت خاموش شد مک زدم بنزین مباد ولی وایرها برق نداره مشکل از کجاست
سلام
باید مگنت – کویل – بوبین دلکو رو چک کنی اگه بوش سر دلکو هم گشاد کرده باشه و شفت دلکو لقی داشته باشه احتمال داره که چکش برق شکونده باشی
ممنون از سایت خوبتون
سلام استاد خسته نباشی من پژو ۲۰۰۰دارم یک دفه خاموش شد برق تا کویل میاد ولی به سیم شمع ها نمیرسه لطفا راهنمایی فرمایید مگنت نو اندختم کویل نو سیم شمع ها را نو عوض کردم چکش برق را همین طور ولی باز هم روشن نشد لطفا راهنمایی فرمایید ممنون
سلام استاد یک ماشین ۲۰۰۰ دارم ماشین خاموش کردم گذاشتم روی بنزین حالان روشن نمیشه چکار باید کرد روشن بشه لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم.
سلام دوستان عزیز لطفاً کمک کنید من یه ۲۰۰۰ مدل ۷۸ دارم . چند روز پیش تو محل داشتم با ماشین میرفتم که یهو درحال حرکت ماشین خاموش شد . و زدم بغل پارک کردم . بعد که دوباره خواستم استارت بزنم دیگه استارت نخورد و برق هم پشت آمپر نمیاد. باطری رو چک کردم پر و سالم بود، بعد استارت رو چک کردم با سر مثبت باطری که استارت میخورد ولی روشن نمیشد . دینام هم چک کردم اونم سالم بود . الان هم سه روزه که ماشین در خونه افتاده و روشن نمیشه . حتی برق پشت آمپر هم ندارم. مکنت هم باز کردم و تمیز کردم ولی باز استارت نخورد و برق پشت آمپر هم نداشتم. لطفاً راهنمایی کنید واقعاً گیر کردم میخوام بفروشم ولی اول باید درستش کنم که بتونم بفروشمش. واسه خرید خونه پول لازم. اگر ایراد رو میدونید راهنمایی کنید.این نشانی اینستام هست.@rezaaraki1362 لطفاً کمکم کنید تا مشکلش رو برطرف کنم
جعبه فیوز کالسکهای رو عوض کن رفیق احتمال زیاد از اونه
سلام.یه پژو مدل ۸۰ دوهزار دارم.سیمکشی مگنت اتصالی کرد.خاموش شد وبخاطره بی پولی نتونستم درستش کنم.باهاشم کار میکنم و نون زنوبچمو درمیارم.اگه کسی میتونه برام قسطی درستش کنه لزفن زنگ بزنه.
09199241631
سلام خسته نباشید
من ی پژو ۲۰۰۰ مدل ۸۰ دارم دیشب ماشینو صحیح و سالم خاموش کردم صبح هر چقدر استارت زدم روشن نشد استارت که میخوره ماشین هی میخواد روشن بشه ولی نمیشه حتی مگنتشم عوض کردم روشن نشد چکش برق درب دلکو اینارم چک کردم بازم روشن نمیشه تنها چیزی که میدونم اینه که به سوکت مگنت برق نمیاد. اونم نمیدونم کلن نباید برق داشته باشه یا برا من مشکل داره
لطف کنید راهنماییم کنیم ممنون میشم
سلام پژو ۲۰۰۰ مدل ۷۸ دارم خیلی ماشینم دور تند فن روشن میشه وخیلی دیر خاموش میشه ممنون میشم راهنمایی کنین
سلام دوست عزیزم منم پژو ۲۰۰۰ دارم پارسال این مشکل رو داشتم خیلی کارا کردم تا اینکه مشکلش با تعویض فشنگی آب حل شد به باطری ساز مراجعه کن و بگین فشنگی آب که مربوط به دور کند وتند هست رو عوض کنه اگه فشنگی خراب شده باشه دور تند ماشین یک سره کار میکنه
سلام استادخستهنباشید.منموتورماشینمتازهتعمیرهومشکلیندارهاماهرچیگاز میخوره راه نمیره،وقتیسردههمریپمیزنه.اگردستبهساساتبزنمهمماشین خاموش میشه ودیگهروشن نمیشه تاوقتی که هولشبدمبزارمتودنده۳
لطفمیکنید.نظرتونو بگید؟
سلام
داداش ماشین تازه تعمیر رو که بهش گاز نمیدن باید اول باهاش مراعات کنی بعد که موتورت آب بندی شد گاز رو ببند بهش
اینکه میگی بد کار میکنه کاربراتورت رو چک کن
درود
روح پدرتون شاد
من یه ۲۰۰۰ مدل ۷۹ دارم
تو حرکت خاموش میکنه و دیگه هرچی استارت میزنم روشن نمیشه
پیش ۱۰ تا مکانیک بردم
۲ روز سالمه باز تو حرکت خاموش میکنه و هرچی استارت میزنم روشن نمیشه
دیگه ولش کردم تو خیابون و گفتم بیخیالش
چندتا مکانیک گفتن پمپ بنزین ۲۰۰۰ خراب نمیشه معمولا
میتونید راهنماییم کنین؟
سپاسگزارم
مگنت روعوض کن ..فیلتر بنزینم عوض کن
سلام استاد خدا پدر و مادرت را بیامرزد واقعا از مطالب مفید وبا ارزشمند شما استفاده کردیم من یه پژو مدل 74 اتوماتیک دارم از اولش هم دست خودم بوده و خیلی ماشین خوبی بود چون زیاد نمی دونمش تا اینکه چند وقت پیش روز22بهمن بود ومن توی ترافیک گیر افتادم و مجبور شدم چند اتوبان را تامنزل طی کنم نزدیکی منزل که رسیدم ماشین آرام آرام سرعت کم کرد و دیگه گاز میخورد ولی حرکت نمیکرد و ایستاد سرد که شد 30متر میرفت دوباره ایست میکرد در نزدیکی منزل سرویسکاری ماشین را در گاراژ برد و گفتند که ما بردیم و بعد نیم ساعت ماشین درست شد با800تومان روغن گیربکس گفتند که اگر میخواهید خوب بشود اساسی باید 2تا 3روز بماند و حدود 3000ملیون خرج دار که قبول کردم و بعداز یک هفته دوباره ماشین آنطوری شد و گفتند که دیگر کار ما نیست وداعی ساعتش را هم بهم دادند و مجبور شدم بردمش پیش تعمیر گاه دیگر که گفت من کاری ندارم که کجاش خراب یا سالم است من تمام گیربکس اتوماتیک شمارا عوض می کنم و12000میلیون میگیرم که بعد از 4ماه و ضمانت یکساله دوباره ماشین خراب شد لطفاً و خواهشمندم بفرمائید در این گرانی و اوضاع چکار کنم
سلام وقت بخیر
من پژو۲۰۰۰ مدل ۸۰ دارم الان چند روز میخوا روشن کنم ماشینو سه راه بنزین خالی میشه بنزین نمیاره بعد چند بار استارت زدن سه راه بنزین پر میشه ماشینم روشن میشه بعدش ماشینو که ب مدت ۲ساعت خاموش میکنم دوباره سه راه بنزین خالی میشه نشتی هم نداره از جای
دلیلش چیه کدومو پمپو رو باز کنم مگانیکی یا داخل باک رو؟؟؟؟
پمپ داخل باکی ایراد داره
ممنون
این پمپ داخل باک مغزی داره ک تعویض بشه یا کلا باید تعویض بشه پمپش؟؟
مغزیش جدا نیست کامل باید تعویض بشه
سلام به همه واستادگرامی پژو۲۰۰۰مدل ۷۹ برق سرشم میادمیخوادروشن شه فلوت میکنه بنزینونمیدونم مگنتوعوض کنم یادلکومشکل داره ممنون میشم راهنماییم کنین دلکوروبازکردم بخاطرریپ زدنش یه فنرشکسته بودعوض کردم الان روشنم نمیشه
سلام ب همه اساتید من ی پژو 2000 دارم
هیچ مشکلی نداشت رفتم باهاش تو آب بعد اومدم خونه بازم ماشین مشکلی نداشت صاف کار میکرد ماشینو خاموش کردم
صبح ک میخواستم برم سر کار ماشینو روشن کردم 2 کار میکرد ینی شمع 2 و 3 کار نمیکرد برق هم تا خوده شمعها میاد
کویل و مگنتم عوض کردم شمع وایر شمعم عوض کردم بازم درست نشد الان دیگه ماشین روشن نمیشه فقط اتسه میکنه و از کاربراتور آتیش میده بیرون و اگزوز
علتش چی هست لطفاً راهنمایم کنید
سلام به همه ۲۰۰۰سواران محترم،روح پدر استاد هم شاد یادش گرامی
خداوکیلی فقیرم کارگر هستم،میخام ۲۰۰۰بخرم خداوکیلی مرد مردانه ۲۰۰۰ماشین خوبیه؟بخرم یانه؟
پیکان ۸۳بخرم یا ۲۰۰۰؟
ناموسن حق بگید۰۹۱۰۱۶۶۹۱۲۰شمارمه پیام یا زنگ خاکتونم
باسلام ، خداوند روح پدرتان را با معصومین محشور بگرداند ، مطالبات عالی بود ، انشاالله ، اگر من به تهران آمدم ، جهت استفاده از خدمات حضرتعالی در مورد پژو 2000 به کجا باید مراجعه نمایم ، من یک پژو 2000 مدل 80 دارم ، ازش هم راضی هستم ، ولی ترجیح میدهم از خدمات متخصصان نیز بهره ببرم.
با سلام خسته نباشید خدا رحمت کنه پدرتون استاد ما یه ۲۰۰۰ داریم که موتورش تازه تعمیر اساسی کردم بنزین میاد برق میاد ماشین کار میکنه ولی وقتی یه چند ساعتی خاموش میکنیم بعد روشن کنیم یا اصلا روشن نمیشه یا خیلی اذیت میکنه روشن بشه مشکل از چیه ممنون میشم راهنمایی کنین
سلام ماشین پژو ۲۰۰۰ دارم توی حرکت خاموش شده و دیگه روشن نشد الان هواکش کاربراتور رو برداشتم استارت میزنم بنزین میپاشه بیرون مثل اینکه کمپرس میزنه توی کاربراتور علت چی میتونه باشه به نظرتون مهندس
سلام پمپ بنزین داخل باک داشته باشی اون موقع نقش پمپ بنزین مکانیکی چیه
پمپ بنزین داخل باک برای زمان استارت و بهتر روشن شدن ماشین هستش که بنزین رو برسونه به کاربراتور و اینکه بعد از روشن شدن موتور برقش قطع میشه
سلام شیلنگ دکتری کار هواگیری اتوماتیکو انجام میده یا جدا وصل کنیم
سلام جناب بوش و پیستون پژو1600،1800،2000 اندازشون یکیست
فرق داره
سلام خسته نباشین
من یک پژو ۲۰۰۰دارم بیرون بودم در حین رانندگی خاموش شد بعد انداختم دنده روشن شد نیم ساعت بعد رسیدم خونه خاموش کردم بعدش هر چی استارت زدم روشن نمیشه برق از سیم کویل خارج نمیشه یعنی جرقه نداره کویل عوض کردم مگنت عوض کردم برق تا سوکت کویل میرسه ولی خروجی نداره مستقیم هم گرفتم رو مثبت باتری بازم همونه لطفا راهنماییم کنید
مال منم همین جور بود از سیم کشی بود
دلکو رو چک کن احتمالا بوبین سوخته یا ۴ شاخ های داخل دلکو ایراد پیدا کردن
سلام من پژو ۲۰۰۰دارم
ماشینم چندتا عطسه. زد خاموش شد و دیگه روشن نشد
ما در دلکو مگنت و وایر ها رو عوض کردیم برق سر شمع میاد ولی روشن نمیشه
وقتی یکی از وایر ها رو در بیاریم روشن میشه وقتی جا میزنم خاموش میشع مشکلش چیه؟؟؟
سلام وقت بخیر
مشکل روشن کردن ۲۰۰۰ رو دارم کاربرات تنظیم کردم شیم گیری کردم ولی گاهی اوقات با تک استارت روشن میشه گاهی اوقات با کلی استارت و هول دادن کسی هم متوجه نمیشه
سلام و درود استاد میشه لطف کنی راهنمایی کنی و نظرتون بگید ممنون میشم پژو ۲۰۰ دارم تازه هم تعمیر موتور کلی کردم تو سرعت یهو انگار روغن داخل موتور بالا میاد و فلوت میکنه چند بار هم شیلنگ بخار ترکوند بعدشم خاموش میشه و یه صدایی مثل حباب و لقی داخل موتور میاد چند دقیقه که موتور سرد میشه انگار روغن ته نشین میشه و دوباره روشن میشه میشه لطف کنید راهنمایی کنید مشکل از کجاس ممنون
سلام ادمین جان لطفا منو راهنمایی کن . من تازه پژو ۲۰۰۰ مدل ۸۱ خریدم اولش خوب بود تا آخرین قطره بنزین تو باک رو استفاده میکرد . ولی الان یه مدته باک به یک سوم میرسه دیگه خاموش میشه بنزین نمیکشه میرم پمپ بنزین باک ماشین رو پر میکنم با یه استارت شروع به کار میکنه . البته یه با شناور داخل باک رو باز کردن گفتن چیزی نیست .
سلام روی پژو مدل73میشه سیم کشی موتور پژو 2000مدل بالاتر انداخت
سلام
مدل های قدیمی سوکت اصلیشون مستطیلی هستن اما مدل ۷۴ به بعد سوکت اصلی دسته سیم تخم مرغیه به هم نمیخورن
سلام ۲۰۰۰ مدل ۷۶ دارم ازوقتی که سیستم گازشو فعال کردم وبا گاز کار میکنم ماشین رو بنزین ریپ شدید میزنه وراه نمیره ولی رو گاز خوبه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم
سلام پژو 2000مدل 73دارم سیم کشی موتوریش دسته سیم اصلی تخمه مرغی دوتا هستن سمت راننده پشت چراغ جلو میشه سیم کشیشو عوض کنم
سلام
بله میشه چرا نشه سیم کشی های سوکت تخم مرغی موجوده
سلام منم این مشکلودارم رفتم کولردورست کردم ماشین بدکارمیکنه مال چی است قطع میکنم خوب میشه
سلام لطفا راهنمایی کنید ماشین ۲۰۰۰ دارم الان خاموش کرده وقتی استارت میزنم وایر برق داره ماشین روشن نمیشه راهنمایی کنید ممنون میشم
سلام من،
پژو ۲۰۰۰ مدل ۷۹ دارم دیشب داشتم میرفتم معکوس زدم ماشین بصورت پت پت کرد و یکم راه رفت و خاموش شد هر چه استارت میزنم روشن نمیشه
سلام استاد پژو 2000تسمه تایم پاره کنه سوپاپ کج میکنه ?و اگه کج نمیکنه علتش چی?
موتور ۲۰۰۰ بخاطر طراحی سرسیلندرش و بزرگتر بودن محفظه احتراق نسبت به سرسیلندر ۱۸۰۰ وقتیکه تسمه تایم پاره کنه یا تایم رد بشه سوپاپ به پیستون برخورد نمیکنه که سوپاپ کج بشه
فقط دوستانی که سرسیلندر ۱۸۰۰ میندازن روی ۲۰۰۰ این مزیت رو از بین میبرن
سلام استاد وقتتون بخیر برق رو موتور قطع شده مستقیم از باطری به کویل دادم روشن کردم این برق از کجا میاد سوییچ یا جعبه کالسکه ای بی زحمت راهنماییم کنید ممنون میشم
سلام وقتی برق به کویل دادی روشن بشه و سیم کشیت مشکل نداشته باشه ایراد از مغذی سویچت میشه
سلام برق اضطراری کویل کدام
سلام استاد چرا جرقه دوتا از وایرهام خوبه و دوتای دیگه ضعیفه ماشینم بدکار میکنه وایرهامو هم عوض کردم مگنت روعوض کردم ولی بی فایده بود همین جوریش هم باید ساسات کامل بسته باشه ودلکو به طرف اتاق یک سانت اضافه بچرخه که ماشین حرکت کنه
سلام
چکش برق و ترمینال داخلی و پایه های نصب وایر رو روی درب دلکو چک کن کثیفی یا سولفاته نزده باشن
با سلام
روح پدر بزرگوارتون شاد باشه و عمر شما با عزت
یه مشکلی ماشین من داره که خسته ام کرده با وجود اینکه ژیگلور و دوشی بنزین کارب نو و فرانسوی است و دلکو هم نو فرانسوی انداختم اما موقع روشن شدن هر موقع که باشه و حتی بعد از یه توقف کوتاه چه ماشین سرد باشه یا گرم به سختی روشن میشه و همراه دود سیاه است و بوی بنزین ولی با این وجود تو جاده از سرعت و قدرت هیچی کم نداره و موتور بی صدا و نرم کار میکنه لطفا شما یا هر عزیزی که اطلاعی داره راهنمایی کنه تعمیرکار هم بردم نتیجه نگرفتم
سلام موقع استارت اگه گازو تا آخر فشار بدی بهتر روشن میشه
شمع و وایرهاتو چک کن
وایرهات نباید مقاومتشون بیشتر از ۳.۵ اهم باشه
دهنه شمع شمه هات باید فیلر ۸۰ باشه
سوپاپ برقی کاربراتور رو چک کن نسوخته باشه
در آخر زمان استارت با پدال گاز بازی نکن
وقتی سرده ۳ بار پدال رو تا آخر بزن چهارمی رو نصفه نگه دار بعد استارت بزن
وقتی گرمه هم پدال رو نصفه نگه دار بعد استارت بزن
ژیگلور تنطیم سوخت وهوا روسفت وشل کن هرجایی که درست کار کرد ودود سیاه نکرد خوبه …البته یه سرویس کاربرات هم نیاز داری
سلام استاد این کوعیل های انژکتوری خوبن?
سلام لطفا راهنمایی بفرمایید…برق پمپ بنزین پژو 2000 بعد از روشن شدن چطور قطع میشود از چه طریقی…؟؟؟لطفت راهنمایی بفرمایید…
برق پمپ تو باکی از رله توی جعبه فیوز سمت کمک شاگرد میادش با برق فشنگی روغن کار میکنه
وقتی ماشین رو روشن میکنی چراغ روغن که خاموش میشه برق پمپ تو باکی هم قطع میشه
سلام استاد دینام پژو 2000گیرم نمیاد چکار کنم
سلام
تو بازار هست حدود ۴ تومنه
سلام پژو ۲۰۰۰ دارم .بعد خاموش کردنش دیکه روشن نشد .برق سر وایرمم ضعیفه به نظرم .چند تا مگنت قدیمی داشتم عوض کردم فرقی نکرد .یه راهنمایی میکنید اساتید ۰۹۳۲۹۱۲۰۱۷۶
سلام استاد ارتباط سیم های مگنت با کوعیل رو میگین
سلام استاد کاربراتم سوپاپ برقی نداره می خوام وصل کنم برقشو از کجا بگیرم(برقش میشه به برق ژیگلور دور آرام وصل کرد)
سلام وخسته نباشید به همه عوامل سایت من پژو 2000دارم مدل80ماشین سالم وخاموش کردم بعدکه صب خواستم استارت بزنم روشن نشد همه جا رو چک کردم حتی دلکو وتیر کویل مگنت همه روانداختم تو ماشین دیکه درجا استارت زد و روشن شد. ولی ماشین خودم وایر برق نداره میل سوپاپ سالمه تسمه تایم سالمه ولی باز برق ندارم مشکلش چیه اگه میشه راهنماییم کنیدممنون
سلام ماشین بده امپر بنزین قطع وصل میشه ماشین درجا خواموش میشه حتی تویه حرکت یکم سرکاری میکنم روشن میشه باز قطع وصل میشه دل میزنه یا کلا دیگ خواموش میشه اسیر شدم تو اتوبان ها لطفا همراهی کنید
با سپاس
سلام من پژو ۲۰۰۰دارم و از پمپ بنزین مکانیکی خسته شدم و پمپ بنزین بیرون باک خریدم نصب کردم ولی هم بنزین بیش از حد وارد کاربرات میشه که باعث بد کار کردن ماشین میشه لطفاً اگر ممکنه راهنمایی کنید که چکار باید بکنم ممنون
سلام اقامن یه 2000دارم 10روزه خاموش شده دلکو مگنت کوئل وایرهمشوعوض کردم ولی برق نمیاد تودلکویعنی یدونه جرقه میزنه قطع میشه ایرادش چیه کسی میتونه کمکم کنه خداخیرتون بده
تماس بگیر راهنمایت کنم
سلام وقت بخیر مهندس
من یه پژو 2000 دارم . وقتی شتاب میگیرم بعد سرعتو میارم پایین دور موتور بیاد رو 1000 خاموش میشه . باید دو سه تا گاز بدی تا دور 6 تا 7 هزار اکی میشه ؟ میتونید راهنمایی کنید
استاد من ماشینمو صفحه عوض کردم بعد خوب کار میکرد روغن سوزی داره کاربراتشم سرویس میخواد شمع سیاه میکنه هرچند روز یبار تک کار میکنه شمع تمیز میکنم درست میشه امروز دیگ شمع نو خریدم اوکی شد ولی یکم ک حرکت میکنم خاموش میشه یا تو دور آروم یکم کار میکنه بعد خاموش میشه ربطی ب سیم کشی یااتصالی داره لطفا راهنمایی کنید
سلام یه ۲۰۰۰ مدل ۸۰ دارم وقتی درپوش کاربراتو میزارم ماشین خفه میکنه به محض ۱۰/۱۱ متر ولی وقتی درپوشو برمیدارمو با ماشین کار میکنم دیگه خفه نمیکنه دلیلش چی میتونه باشه ربطی به فیلتر هوا داره ؟
سلام.اینهمه دوستان سوال کردن اما کسی از ارتباط سیمهای مگنت با کوئل نپرسید که بسیار مهمه.لطفا شرح بدید.ممنونم
سلام خسته نباشین من2000مدل79دارم سوکت یونیت فن هاراعوض کردند ولی سیمها را نتونستن درست ببندندحالا من چکار کنم